T T I UJ I LH I i Vers van't Vat is het personeelsblad- van Heineken Nederlands Beheer B. V Het verschijnt twaalf keer per jaar. De teksten worden geschreven door eigen medewerkers. Hoofdredactie: Peter Everts Tel 071-5457095 Eindredactie en coördinatie: Lasswell Communication Events Marguerite de Ruijter Yvonne van Stek Conny Vet Sophie van Wel Tel 0182-623066 Fax 0182-638932 E-mail versvanhetvat@lasswell.nl Redactie-adres: Lasswell Communication Events Noordkade 42 2741 EW Waddinxveen Vormgeving: Rense Partners, Den Haag Druk: Offset Service, Valkenswaard Intranetsite: http://Browsehuis/Newsinfo/VVTVAT Deadline VVV 1: 3 januari 2002. VVV12 verschijnt in de week van 14 december. Heeft u een adreswijziging? Geef het door aan uw P&O-functionaris. Aparte melding van uw verhuizing aan de redactie is niet noodzakelijk. Overname van de gehele of gedeeltelijke inhoud van dit blad is slechts toegestaan na verkregen toestemming van de hoofdredacteur. Een gesimuleerde crisis, verantwoordelijkheid jegens zwerfvuilproblematiek. Dit waren onder meer de aandachtspunten tijdens de dertigste Food 2 daagse op 1 en 2 november. Landgoed Roepaen, een oud klooster ten zuiden van Nij megen, bood gedurende twee dagen een inspi rerend onderdak aan zo'n honderd medewerkers van Marketing Sales van Heineken Brouwe rijen te Leidschendam. Een kort overzicht van twee intensieve en stimulerende dagen. Het thema 'hollen en stilstaan' was voor velen een bron van herkenning en zal veel collega's aanspreken. Herman van Veen zong het al: 'opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, wij hebben onge looflijke haast'. Het lied geeft goed de drukte weer die er in een dynamisch bedrijf als Heineken heerst. In een maatschappij waar stress en burn out soms even gewoon lijken te zijn als griep, is het goed soms even stil te staan. Stil te staan bij onszelf, maar ook als bedrijf stilstaan bij belangrijke maatschappelijke issues, zoals milieu en dergelijke. Het thema liep als een rode draad door de twee dagen heen. Dag 1 begon met inspirerende presenta- |K1 ties van het managementteam. Een terug- en vooruitblik. Stilstaan is er zeker niet bij. Volle kracht vooruit is de bood schap. Vervolgens werd de door Corporate Communi cation ontwikkelde Crisisgame gespeeld. In een zeer praktijkgerichte simulatie kregen diverse teams te maken met allerlei problemen die kunnen leiden tot beschadiging van de reputatie van Heineken. Alle hens aan dek om een crisis te voorkomen. Dat er toch een crisis zou ontstaan was gewaarborgd door een backof fice, waarin diverse Heineken (oud-)medewerkers zitting hadden. Aan hun de taak om de teams te bestoken met telefoontjes, faxen en andere berichten. Pers, consu menten, de Raad van Bestuur; iedereen leek zich ermee te bemoeien. De game werd afgesloten met een pers conferentie. De crisisgame kan een groot succes wor den genoemd, iedereen ging er volledig in op en ht bleek bijzonder leerzaam een (gesimuleerde!) crisis vó dichtbij mee te maken. Alsof er die dag nog niet vo doende gehold was, stond vervolgens een Mystei adventure Night op het programma. In het mystiek klooster een spannende ervaring waarbij de deelnemer allerlei beproevingen moesten doorstaan om het kwaa uit het klooster te drijven... Slangen, vogeispinner kortom een spannend spektakel! De dag werd afgesloten met een knallend feest, waar bij het Heerlijk Heldere Heineken bier rijkelijk vloeide. ■MHH Dag 2 begon vroeg, maar ontspannen ÜlleJf door middel van een presentatie en oefe ningen werd uitgelegd hoe een ieder zijr lichaam en geest kan ontspannen doo de juiste concentratie-technieken. De volgende spreker was Herr Doctor Professor Come lius Dorfsplatz, alias Cees Brink, die de aanwezigen ir een overdonderende speech op de verantwoordelijk heid van een bedrijf als Heineken jegens zwerfafva wees. Een politiek zeer gevoelig en actueel onderwerp. Onder het motto 'geen woorden maar daden' werd iedereen vervolgens met fiets, tandem, raft en step de natuur ingedaagd om was n iema ndm i nd er dan de heer Van Boxmeer, recentelijk toegetreden tot de Raad van Bestuur. In een zeer open vraaggesprek kreeg iedereen de gelegenheid antwoorden op de meest brandende vragen te verkrijgen. Na een snelle hap werden twee inspannende, ontspan nende, maar bovenal zeer nuttige dagen afgesloten. m >-.rr De Food 2 daagse commissie: Han van Welie, Hester Kluiwstra, Norhert Companies, Petra Keessen, Petra van Dorst, Alexander Koch

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 24