Naast de televisie-uitzendingen, waarbij iedere winterserie een locatie in Nederland wordt ge kozen, werd in de horeca geen extra aandacht besteed aan De vrienden van Amstel LIVE! Daarin gaan we dit jaar verandering brengen. Eind november, begin december gaat in heel Nederland een Amstel Promotie Team twee honderd geselecteerde cafés bezoeken. Deze cafés hebben allen een link met muziek, feest of dans, hetgeen goed aansluit bij het muziek- concept. De deelnemende caféondernemers ontvangen ruim twee weken van tevoren een pakket met daarin een cd van De vrienden van Amstel LIVE!, T-shirts voor het barpersoneel en aankondiging posters. Op de bewuste avond komt het Amstel Promotie Team het café binnen, ledereen die op dat moment een Amstel biertje drinkt krijgt een kraskaart. Het prijzenpakket bestaat uit vele blin king buttons, T-shirts of caps, die direct door het promotieteam worden uitgereikt. Op de kraskaart staat tevens een uniek nummer, dat naast de Amstel- artikelen nog kans biedt op drie kaar ten voor De vrienden van Amstel LIVE! Ahoy' 2002. Op deze wijze probeert Amstel betrokkenheid van de horeca met een van de sponsorvelden te intensiveren. Naast signalen via televisie, de achterkant van vracht wagens of via internet, ontvangt de consument nu ook duidelijk via de horeca signalen dat AMSTEL en Nederlandse pop- en rockmuziek onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Marlies Grijns, Amstel Marketing Het Amstel promotieteam geeft naast deze 3 concertkaarten ook nog vele andere Amstel prijzen weg AMSTEL

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 19