Nu ook voor Heineken Nederland Heineken Heineken Heineken Heineken Brouwerijen Nederland Supply Nederland Business Services Nederlands Beheer De nieuwe huisstijl University Na Heineken N.V., Heineken International, Heineken University en Heineken Technical Services wordt per 1 januari 2002 de 'visual identity' ook in de Nederlandse werkmaat schappijen ingevoerd. Deze nieuwe huisstijl van Heineken geeft de onderneming een eigen gezicht. Hiermee vergroten we de her kenbaarheid van Heineken als onderneming. Dat is goed voor ons imago: no identity without unity. Omdat de naam en het merk Heineken bepalend zijn voor de organisatie, vormen die het uitgangspunt van de huisstijl. De naam van de werkmaatschappij is op gelijk waardige basis aan de naam Heineken toe gevoegd. Tussen de namen loopt de gele horizon, die staat voor het verleggen van grenzen, het avontuur, de wereld, pers pectief en toekomst. De Heineken-traditie wordt in ere gehouden, want de hoofdkleur van de huisstijl is groen. De kleur geel ondersteunt het groen. Geel staat voor bier, zon en plezier. En het lettertype is duidelijk herkenbaar door de lachende 'e'. Onderneming versus merken De nieuwe huisstijl heeft betrekking op alle Heineken-werkmaatschappijen. Op deze pagina kunt u zien hoe voor alle Nederlandse werkmaatschappijen de naam op dezelfde manier is vormgegeven: Heine ken Brouwerijen, Heineken Nederland Sup ply, Heineken Nederland Business Services en Heineken Nederlands Beheer. Alle communicatie voor en rond de merken (Amstel, Brand, Heineken et cetera) blijft zoals deze nu is. De nieuwe huisstijl staat voor de onderneming. Heineken International Heineken Technical Services Correspondentie-tooi Een speciale correspondentie-tooi gaat ervoor zorgen dat correspondentie zoals brieven, bespreekverslagen en faxen er op een uniforme wijze gaat uitzien. Het pro jectbureau Corporate Visual Identity ont wikkelde samen met HTS hiervoor deze tooi, die binnenkort op de SHOW-werkplek bij alle medewerkers wordt geplaatst. 'Heavy users', zoals secretaressen, krijgen hiervoor een speciale opleiding. Correspondentiedrukwerk Onze DS (Document Services) afdeling in Zoeterwoude heeft al een hele serie corres pondentiedrukwerk op de plank liggen, zoals briefpapier, vervolgpapier, with com- pliments-kaartjes en enveloppen in diverse formaten. Ook de visitekaartjes worden nu volgens een vast stramien gemaakt. Gebouwen en terreinen Er zijn voorstellen gemaakt voor neons en verwijzingsborden, zowel in de gebouwen als op de terreinen. In het nieuwe kantoor van Heineken Brouwerijen in Leidschendam gaan we deze borden als eerste plaatsen. Bedrijfspresentaties Op korte termijn zal iedereen die een SHOW-werkplek heeft en presentaties in PowerPoint maakt de beschikking krijgen over een speciale huisstijl-wizzard. Daar mee worden alle presentaties professioneel en uniform vormgegeven. Corporate PR Focuses on the company's relationships with all of its stake holders. Marketing PR Fully focuses on the consumer and those who influence consumption behaviour. Supports marketing objectives by lending credibility to the product's message.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 14