De verbouwing van het BrowseHuis verloopt volgens plan. Intussen is het centrale gedeelte, gevuld door P&O, Arbeidszaken en de afdeling Communicatie, omgezet naar Lotus Notes. De bestaande sites van afdelingen, projectgroepen et cetera, worden vóór 1 januari 2002 omgebouwd. Ze krijgen dan meteen een facelift volgens de eisen van de per die datum verplichte Visual Identity. De 'Aware of Water'-campagne valt momenteel op door posters in speciale druppellijsten. Deze zijn opgehangen in productieafdelingen en kanto ren van Heineken Nederland en Vrumona. Ze vragen aandacht voor het bewust omgaan met water, een in feite tijdloos thema. Overigens is^M er nog meer te melden over de campagne: in oktober is de Aware^^^| of Water-site verfrist met een educatief spel. Met de Aware of Water-site op het BrowseHuis startte in juni een interne communicatie campagne om het bewust omgaan met water te promoten binnen de Nederlandse organisa tie. De campagne is onderdeel van de Neder landse uitwerking van het waterbeleid van de Raad van Bestuur. De milieucoördinatoren en de afdeling Communicatie werken gezamenlijk aan dit communicatieproject. De Aware of Water-site is te bereiken door te klikken op het waterdruppel logo op de 'Nieuws Informatie'-pagina van het BrowseHuis. nemen ten aanzien van de wereldwater- problematiek. Spel op de site Zoals eerder aan- gekondigd is de Aware of Water- site op het Browse- Huis ververst. Gekozen is voor in- teractiviteit, in de vorm van een spel dat begint 1 met het invullen van je He naam. Het eindigt met (voor de 'cracks') een topscorerslijst. Het gaat om in totaal zeventien multiplechoicevragen. Peter Everts, afdeling Communicatie Verantwoordelijkheid Heineken wil het waterverbruik in zijn brouwe rijen terugbrengen tot minder dan zeven hecto liter per hectoliter bier. De opdracht van de Raad van Bestuur aan de werkmaatschappijen vloeit voort uit het Water Policy Statement van oktober 1999. Daarin laat Heineken zien zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid te jJSJXI ■A O Het BrowseHuis is voor de Nederlandse organisatie de belangrijk ste informatiebron van de nabije toekomst. Steeds meer databases zullen worden gekoppeld aan het BrowseHuis. De koppeling met de HeiWay wordt verder geoptimaliseerd en kan als voorbeeld gaan dienen voor andere werkmaatschappijen. Zoeksystemen helpen u straks snel de gegevens te vinden die u wilt gebruiken. Verder is het straks bijvoorbeeld ook mogelijk om via het BrowseHuis deel te nemen aan discussieforums. Nieuws Informatie Categorie: Pcrsoneelsmadedeling 1300 (nummer) <3 Actief O Inaclief Tonen op voorpagina: Publicatie datum: 118-09-2001 Nieuwe posters Biertje?-campagne Titelplaatje: Tot zover even globaal de stand van zaken rond het BrowseHuis. Het lijkt hier en daar nog ver weg, maar een up-to-date, interactief BrowseHuis komt steeds dichterbij. Peter Everts, afdeling Communicatie -

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 3