Beeldvisie Heineken Experience verwelkomt 100.000ste bezoeker Mag ik mij even voorstellen? Mijn naam is Pieter Pils en ik ben deze maand als column schrijver 'stand-in' voor het management. Ach, u kent mij wel. Beeldjes van mij worden cadeau gedaan aan uw collega 's van Heineken Nederland die veertig jaar in dienst zijn. Een tijdje terug hoorde ik nog dat op korte termijn niemand die veertig jaar meer zou halen. Maar niets is minder waar. Juist sindsdien hebben diverse Heineken-mensen die mijlpaal bereikt. Hulde! Heineken, zo wordt dan nog eens onderstreept, is een bedrijf waar je niet zomaar weggaat. Natuurlijk, de bedrijfstrouw is tegenwoordig gemiddeld een stuk minder dan vroe ger; de tijd dat je tijdens de contact biertjes elke maand schouder aan stond. Die is geweest, daar gaan we niet over zeuren en zagen. Feit is wel dat Heineken niet langer vanzelfsprekend een van de aantrek kelijkste werkgevers is. Daarin moet veel energie worden gestoken, want de arbeidsmarkt is krap. En buiten de brou werijpoorten zorgt iedere werkgever tegenwoordig voor ver gelijkbare arbeidsvoorwaarden. Toch blijft Heineken hoe dan ook een streepje vóór houden. Of moet ik zeggen een 'sterretje'? Neem nou het feit, dat je niemand hoeft uit te leggen wat voor bedrijf Heineken is. Dat is natuurlijk ontzettend handig. Altijd gespreksstof en automatisch straalt de bekendheid van brouwerij en merk op jou af. Het enige jammere is dat jaloerse mensen je pro beren lastig te vallen met opmerkingen als 'dan drink je zeker de hele dag bier?' Heineken-medewerkers weten ech ter wel beter en lachen zo'n opmerking weg. Weet u waar ik echt eens benieuwd naar ben? Hoeveel men sen er in 2030-2040 een beeldje van mij zullen krijgen, al is het dan misschien voor dertig jaar trouwe dienst. Ik vermoed dat het er best wat zullen zijn. Het vertrouwen in Heineken en de merken blijft vast groot, als u steeds allemaal uw steentje bijdraagt. Daarop vooruitlopend durf ik daarom nu al te zeggen: alvast gefeliciteerd allemaal! uw Pieter Pils Posters vragen aandacht voor water; BrowseHuis nu in Lotus Notes Primeur Heineken Frankrijk: geavanceerde lijn voor bier in PET-flessen Stad van tegenstellingen: een tour door Den Bosch Metamorfose Heineken Brouwerij 's-Hertogen bosch; Geachte Consumentenservice Bockbier: de Beaujolais Primeur onder de bieren HTS ontvangt ISO 9001-certificaat De Momentopname Bouw brouwerij Skopje bijna op nul niveau'; Open Dagen bij Heineken Brouwerijen Houten Persoonlijk Dag van internationale solidariteit bij Heineken Heineken Crossover Award in nieuw jasje; Philip de Ridder: "brandmanagers willen aile maal zendtijd voor hun 'kindje' bij verkoop" Recepties; Geflitst Hei Society STAR Chain: Arbodienst stuurt hulptroepen; Nationale Promotie Pepsi Music 2001 Biertje? -campagne De Heineken Experience ontving 3 oktober zijn 100.000ste bezoeker. De Ameri kanen Nicholas Grossman, Jennifer Deshong en Mike Berlin ontvingen uit handen van Meint van Kuiken, manager van De Heineken Experience, een zilveren bierpul, het geschiedenisboek 'De magie van Heineken' en natuurlijk gratis entreekaartjes (zie foto). De Amerikanen waren voor vijf dagen in Amsterdam en vonden dat een bezoek aan de Heineken Experience niet mocht ontbreken. "De 100.000ste bezoeker. Een ongekend succes, als je beseft dat we pas sinds 22 mei van dit jaar open zijn voor publiek", aldus Meint van Kuiken. De Heineken Experience, gevestigd aan de Stadhouderskade in Amsterdam, ontvangt gemiddeld duizend bezoekers per dag en is zes dagen per week geopend. Heineken wilde de vele gasten voortaan op een moderne manier kennis laten maken met 'the world of Heineken'. Daarom besloot de brouwerij vorig jaar zijn museum te verbouwen tot een multimedia spektakel. Met de 100.000ste bezoeker is de Heineken Expe rience op weg om een van de populairste toeristische attracties van Amsterdam te worden. Manel Vrijenhoek, Media Relations

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 2