MS thuis gestuurd. - Win cd-etui! Al je cd's bij elkaar In een mooie Pepsi-etui? Pepsi stelt -speciaal voor de lezers van Vers van 't Vat tien cd-etuis beschikbaar. k Wil je kans maken op een van de tien etuis? Stuur dan een e-mailtje naar versvanhetvat@lasswell.nl of een kaartje naar Redactie Vers van 't Vat, t Noordkade 42, 2741 EW Waddinxveen, Bonder vermelding van de Pepsi-etui, je Bevestigingen personeelsnummer. De W B t'en gelukkige winnaars krijgen deV- f Eg Pepsi-etui zo snel mogelijk Ook dit jaar gaat Pepsi groots uitpakken met een nationale promotie Music. Het platform was in 2000 zeer succesvol met de Anouk- promotie en het duurde dan ook enige tijd om iemand te vinden die op z'n minst net zo goed is als Anouk. In tegenstelling tot vorig jaar wordt de actie breder ingezet, zodat de kwali teit van de actie omhoog gaat en de primaire doelgroep (tieners) nog meer Pepsi gaat drinken. In deze campagne wordt geprobeerd smaak en relevantie met elkaar te combi neren. Focus ligt op het aantrekken van nieuwe gebruikers. Pepsi organiseert deze actie samen met Vizzavi en EMI. Vizzavi levert een breed assor timent van nieuwe media diensten via bijvoor beeld internet en de mobiele telefoon en EMI is één van de grotere internationale platen maatschappijen. De actie is met recht uniek te noemen: voor het eerst in Europa kunnen consumenten zelf een cd samenstellen; je eigen topvijf gratis op cd! Benodigdheden: vijf unieke codes die te vinden zijn op 1,5 liter flessen Pepsi, Sisi en 7UP. De codes worden ingevoerd op de website www.vizzavi.nl. Daar kan de consument ver volgens uit een lijst van 200 pophits zijn eigen topvijf samenstellen. Zelfs het cd- hoesje is persoonlijk in te vullen! De cd wordt thuisgestuurd en daaraan zijn geen kosten verbonden; bestellen en bezorgen is geheel gratis! De actie wordt landelijk grootschalig onder steund door een opvallende tv-commercial, actie-etiketten op de flessen, spectaculaire winkelvloermaterialen in supermarkten, cafe taria's en middelbare scholen en een groot schalige internetcampagne via www.vizzavi.nl en www.pepsi.nl. Met 'je eigen top 5 gratis op CD' heeft Pepsi ook dit jaar weer een succesnummer in de muziekwereld! belangrijkste factoren. Een van de leer momenten van het 'live' gaan van Wave 1, afgelopen juni, is dat het goed zou zijn meer aandacht te geven aan de 'factor' mens. Door tijdgebrek bijvoorbeeld, krijgen medewerkers niet de kans zich optimaal te ontspannen. Daarnaast wordt hun sociale leven er in die periode ook niet echt gezelliger op. Spreekuur in Roelofarendsveen De Arbodienst is dit fenomeen een stapje voor en houdt inmiddels iedere maandag spreekuur in Roelofarendsveen. Het hoofd van de Arbo dienst, Piet Bouws en de fysiotherapeut, Arjen Frudiger, zijn dan aanwezig om vragen te beantwoorden en advies te geven. Piet Bouws zegt hierover: "Al vind je het nog zo leuk om het werk te doen, statistieken wijzen uit dat, als mensen onder hoge druk staan, het onver mijdelijk is dat ze daarop fysiek en mentaal reageren. Door middel van het spreekuur wil len we medewerkers de mogelijkheid bieden om eventuele problemen zo vroeg mogelijk neer te leggen. Buiten hun eigen lijnorganisa tie om, omdat een collega of een leidingge vende nu eenmaal geen hulpverlener of fysio therapeut is. Als het nodig is kan ik iemand doorverwijzen of kan er een behandeling bij de fysiotherapeut worden afgesproken. Alle infor matie wordt vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld." Aanwezigheid tijdens overgangsperiode De bedrijfsarts is ook regelmatig aanwezig tij dens de overgangsperiode. De werkzaam heden tijdens deze periode, zo'n drie weken Arjen Frudiger voor het 'live' gaan, worden uitgevoerd vanuit de vestiging Zoeterwoude en niet meer in Roelofarendsveen. Piet Bouws: "De Arbo dienst heeft ook ergonomische adviezen gege ven aan het projectmanagement en voorstel len gedaan zodat medewerkers zich op de werkplek kunnen ontspannen. We kunnen natuurlijk niet alles voorkomen, maar we heb ben dan wel alles gedaan watje redelijkerwijs kunt doen." Loes Iedema, STAR Chain De medewerkers van het STAR Chain pro ject gaan barre tijden tegemoet. 'Live' gaan is spannend, maar de druk die het legt op degenen die dat voor elkaar moe ten krijgen is groot. Lange, onregelma tige werkdagen, stress en zelfs werken in het weekend. Om de medewerkers in de periode tot en met 19 november 'over eind' te houden, is de hulp ingeroepen van de Arbodienst. De nieuwe 'go live' datum van Wave 2 is onlangs gecommuniceerd: 19 november. Tot Pief Bouws die tijd moet er nog veel werk worden verzet en staat er veel op het spel. Heineken is zich ervan bewust dat de belasting van STAR Chain medewerkers groot is, maar het kan helaas niet anders worden georganiseerd. De beschik baarheid van mensen is hierin een van de

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 23