A wa rd m nieuwjasje "Brandmanagers willen allemaal zendtijd voor bun 'kindje bij verkoop yy Heineken Crossover De negende editie van de Heineken Crossover Award, een sti- muleringsprijs voor vernieuwende live-acts, heeft een nieuw jasje gekregen. Waar de genomineerde bands vroeger op een landelijk tournee gingen in de aanloop naar de finale, zal nu alleen de winnaar na afloop van het festival op tournee gaan. De jury beoordeelt de deelnemende acts nu tijdens de regu liere optredens. Eind november wordt de winnaar bekend gemaakt. Genomineerden van 2001 zijn de bands Bastian, Black Market Audio, New Cool Collective en The Proov. "We hebben ervoor gekozen om het accent meer te leggen op de promotie van de winnaar en op participatie van het publiek", zegt Thomas Rol, junior brandmanager Heineken. In de nieuwe opzet wordt de winnaar gepresenteerd aan een groot publiek, verspreid over meerdere data en locaties. De hoofdprijs - toursupport in het buitenland - is bedoeld om de winnende band een stap verder te helpen in haar ontwikkeling. Karin Willems, afdeling Communicatie Philip de Ridder, algemeen directeur Vrumona, werd afgelopen maand geïnter viewd voor het vakblad Nieuwstribune. Het interview met De Ridder is een aflevering uit een drieluik, waarin de visie van bedrij ven op de 'stammenstrijd' tussen de Marketing en Sales organisaties wordt belicht. Hieronder de meest opvallende uitspraken. Over de spanning tussen Marketing en Sales: "Ik houd wel van een beetje gezonde spanning. En die is er binnen onze organisatie! Brandmanagers willen allemaal zendtijd voor hun 'kindje' bij Verkoop. En net als een goede Sales jongen overvragen ze natuurlijk een beetje. Dat levert zowel spanning als scherpte op. Uiteindelijk moeten er natuurlijk keuzes worden gemaakt. Niet alles kan. Je organisatie is niet van elastiek en de handel neemt ook maar een bepaald aan tal introducties per jaar op. Die keuzes maken wij vroeg in het planningsproces." Over teamwork: "Neem bijvoorbeeld de actie met Starma ker rond Pepsi. De be slissing voor het part nership wordt samen met de licentiehouder genomen en vervol gens worden er ideeën, acties en plannen gemaakt door multidisciplinaire teams met Brand Management, Verkoop, Logistiek en Pro ductie. Teamwork is cruciaal geworden. Alhoewel die afstemming natuurlijk ook weer geen doel op zich moet worden. Nice to know en Need to know moet je goed uit elkaar houden." Over de jonge garde: "Wat me altijd weer opvalt, is dat zeker de jonge garde, en we hebben hier nogal wat jonge honden rondlopen, enorm demanding naar elkaar is. Die wil niet alleen zelf worden afge rekend op concrete resultaten, maar doet dat ook onderling." Over loopbaanpaden: "Job rotation prima en multidisciplinair werken uitstekend, maar wel graag ieder zijn vak. Uit eindelijk ga ik liever voor scherpte dan alleen voor synergie. Het complete interview met Philip de Ridder is te lezen in Nieuwstribune van 11 oktober 2001.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 18