Heineken Zomer Trophy spannend tot op de laatste meter Van twee tot twaalf cilinders Het idyllische landschap van de Betuwe vormde dit jaar Gelukkig werd het einddoel, restaurant Touchée in Leei op 7 juli het toneel voor de Heineken Zomer Trophy. De sum, uiteindelijk door iedereen gehaald. meeste deelnemers waren met een cabriolet gekomen, waardoor men nog beter kon genieten van het heerlijke Lastige vragen weer. Toch was het de statige Jaguar MK II van Henk Bont en Don Palm die de rappe sportauto's te vlug af De winnaar. was. De dag begon 's ochtends vroeg bij het Betuws fruit teeltmuseum in de buurt van Tiei. Een scala van auto's - van twee tot twaalf cilinders - rolde het parkeerterrein op. Na een korte briefing startte het parcours aan de westelijke kant van de Betuwe. Ai na enkele kilometers doemde een eerste, onvoorziene hindernis op. Een sein- storing van de NS zorgde ervoor dat bomen van een spoorwegovergang op hol waren geslagen. Omdat de overgang onvermijdbaar was, verhoogde dit de moeilijk heidsgraad van de tocht aanzienlijk. Jaap Rentmeester gaf manmoedig zijn pole position op om ter plekke de auto's veilig over de spoorweg te leiden totdat iedereen weer op het juiste spoor zat. Aan het begin van de mid dag werd er op een prachtige plek langs de Lek gestopt om te genieten van de heerlijke lunchtafel die Janneke Hafkenscheid had klaargezet. Maar de race was daarmee nog niet ten einde. Voordat de uitslag kon worden bekendgemaakt, diende eerst een serie lastige, technische vragen over auto's te worden beantwoord. De uiteindelijke winnaars werden Henk Bont en Don Palm met de Jaguar MK II. Op een verdienstelijke tweede plaats eindigden Gerard en Corry Barnhoorn met hun groene Triumph TR 6 PI en derde werd de rode Aus tin pick-up uit 1969 van Bertho en Frans van der Klugt. Volgend jaar zal de Heineken Zomer Trophy op de Veluwe worden gereden en wel op zaterdag 6 juli 2002. Alle deelnemers en medewerkers worden van harte bedankt voor hun inzet en sportiviteit. Het was een geweldige dag! Lege tank Nadat alle deelnemers een test over autokennis hadden gemaakt, ging de reis verder door de Over-Betuwe en werd er zelfs even over de voet van de Utrechtse Heu velrug gereden. Dit stuk bleek niet gemakkelijk te zijn. De kilometerteller van de Citroën Mehari van Philip Kaljé gaf slechts een ruwe indicatie van de afgelegde afstand, iets wat het bepalen van de juiste route bemoeilijkte. Jaap had zijn MG zodanig de sporen gegeven dat het bezineverbruik tot ongekende hoogte was gestegen. Dit leidde ertoe dat vijftien kilometer voor de finish de auto met een lege tank in het hoge gras tot stilstand kwam. Namens de organisatie, Waldebart Dobbinga Vers van 't Vat is het personeelsblad van Heineken Nederlands Beheer B. V. Het verschijnt twaalf keer per jaar. De teksten worden geschreven door eigen medewerkers. Hoofdredactie: Peter Everts Tel 071-5457095 Eindredactie en coördinatie: Lasswell Communication Events Ron Magnée Marguerite de Ruijter Yvonne van Stek Conny Vet Sophie van Wel Tel 0182-623066 Fax 0182-638932 E-mail versvanhetvat@lasswell.nl Redactieadres: Lasswell Communication Events Noordkade 42 2741 EW Waddinxveen Vormgeving: Rense Partners, Den Haag Druk: Offset Service, Valkenswaard Intranetsite: Deadline VVV11: 25 oktober 2001. VVV10 verschijnt in de week van 26 oktober. Heeft u een adreswijziging? Geef het door aan uw P&O-functionaris. Aparte melding van uw verhuizing aan de redactie is niet noodzakelijk. Overname van de gehele of gedeeltelijke inhoud van dit blad is slechts toegestaan na verkregen toestemming van de hoofdredacteur.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 24