Heineken Zomer Trophy spannend tot op de laatste meter
Van twee tot
twaalf cilinders
Het idyllische landschap van de Betuwe vormde dit jaar Gelukkig werd het einddoel, restaurant Touchée in Leei
op 7 juli het toneel voor de Heineken Zomer Trophy. De sum, uiteindelijk door iedereen gehaald.
meeste deelnemers waren met een cabriolet gekomen,
waardoor men nog beter kon genieten van het heerlijke Lastige vragen
weer. Toch was het de statige Jaguar MK II van Henk
Bont en Don Palm die de rappe sportauto's te vlug af
De winnaar.
was.
De dag begon 's ochtends vroeg bij het Betuws fruit
teeltmuseum in de buurt van Tiei. Een scala van auto's
- van twee tot twaalf cilinders - rolde het parkeerterrein
op. Na een korte briefing startte het parcours aan de
westelijke kant van de Betuwe. Ai na enkele kilometers
doemde een eerste, onvoorziene hindernis op. Een sein-
storing van de NS zorgde ervoor dat bomen van een
spoorwegovergang op hol waren geslagen. Omdat de
overgang onvermijdbaar was, verhoogde dit de moeilijk
heidsgraad van de tocht aanzienlijk. Jaap Rentmeester
gaf manmoedig zijn pole position op om ter plekke de
auto's veilig over de spoorweg te leiden totdat iedereen
weer op het juiste spoor zat. Aan het begin van de mid
dag werd er op een prachtige plek langs de Lek gestopt
om te genieten van de heerlijke lunchtafel die Janneke
Hafkenscheid had klaargezet.
Maar de race was daarmee nog niet ten einde. Voordat
de uitslag kon worden bekendgemaakt, diende eerst een
serie lastige, technische vragen over auto's te worden
beantwoord. De uiteindelijke winnaars werden Henk Bont
en Don Palm met de Jaguar MK II. Op een verdienstelijke
tweede plaats eindigden Gerard en Corry Barnhoorn met
hun groene Triumph TR 6 PI en derde werd de rode Aus
tin pick-up uit 1969 van Bertho en Frans van der Klugt.
Volgend jaar zal de Heineken Zomer Trophy op de Veluwe
worden gereden en wel op zaterdag 6 juli 2002. Alle
deelnemers en medewerkers worden van harte bedankt
voor hun inzet en sportiviteit. Het was een geweldige
dag!
Lege tank
Nadat alle deelnemers een test over autokennis hadden
gemaakt, ging de reis verder door de Over-Betuwe en
werd er zelfs even over de voet van de Utrechtse Heu
velrug gereden. Dit stuk bleek niet gemakkelijk te zijn.
De kilometerteller van de Citroën Mehari van Philip Kaljé
gaf slechts een ruwe indicatie van de afgelegde afstand,
iets wat het bepalen van de juiste route bemoeilijkte.
Jaap had zijn MG zodanig de sporen gegeven dat het
bezineverbruik tot ongekende hoogte was gestegen. Dit
leidde ertoe dat vijftien kilometer voor de finish de auto
met een lege tank in het hoge gras tot stilstand kwam.
Namens de organisatie,
Waldebart Dobbinga
Vers van 't Vat is het personeelsblad
van Heineken Nederlands Beheer B. V.
Het verschijnt twaalf keer per jaar.
De teksten worden geschreven door
eigen medewerkers.
Hoofdredactie:
Peter Everts
Tel 071-5457095
Eindredactie en coördinatie:
Lasswell Communication Events
Ron Magnée
Marguerite de Ruijter
Yvonne van Stek
Conny Vet
Sophie van Wel
Tel 0182-623066
Fax 0182-638932
E-mail versvanhetvat@lasswell.nl
Redactieadres:
Lasswell Communication Events
Noordkade 42
2741 EW Waddinxveen
Vormgeving:
Rense Partners, Den Haag
Druk:
Offset Service, Valkenswaard
Intranetsite:
Deadline VVV11: 25 oktober 2001.
VVV10 verschijnt in de week van
26 oktober.
Heeft u een adreswijziging?
Geef het door aan uw P&O-functionaris.
Aparte melding van uw verhuizing aan
de redactie is niet noodzakelijk.
Overname van de gehele of
gedeeltelijke inhoud van dit blad is
slechts toegestaan na verkregen
toestemming van de hoofdredacteur.