1' ir Brands blik op Het Grachtenfestival in Amsterdam Vijf dagen lang (vanaf 15 augustus) de mooiste muziek in de fraaiste concertzaal van Nederland: het historisch centrum van Amsterdam. Deze combinatie maakt het Grachtenfestival zo uniek. Wat twintig jaar geleden begon met een vleugel op een roestig dekschuit, is uitgegroeid tot een festival van allure. Een evenement waar Brand graag haar naam aan verbindt. De musici hebben zich dit jaar laten inspireren door het thema 'In vuur en vlam'. Dit leverde verrassende programma's op. Evenals voorgaande jaren vormt het Prinsen grachtconcert het muzikale middelpunt van het festival. De twintigste editie kende opnieuw een solist van wereldfaam, na het optreden van een jong talent in het voorprogramma, nam Arcadi Volodos plaats aan de vleugel. De vele bezoekers langs de kade, de bootjes in de gracht en de musici van formaat maakten dit festival tot een groot succes. De rode loper door cultureel Maastricht Amstelland Culinair in Amstelveen Amsterdam Culinair heet tegenwoordig Amstel land Culinair. Na acht succesvolle jaren is dit gastronomisch evenement uitgeweken naar Amstelveen. Diverse toprestaurant en brasse riën uit de regio Amstelland spanden zich van 13 tot en met 16 september in om de bezoe ker van hun culinaire hoogstandjes te laten genieten. Onder het motto 'culinaire verfijning' serveerden zij hun lekkerste en meest speciale gerechten in kleine porties. Hierdoor had de bezoeker de mogelijkheid om een eigen culinaire zwerftocht samen te stellen en naar eigen wens overal iets proeven. Wellicht een Brand Up? Jaco de Kempenaer, junior brandmanager Tijdens de zomermaanden sponsorde Brand weer een aantal culturele en culi naire evenementen door het gehele land. Hieronder een impressie van deze gebeurtenissen. Het Parcours in Maastricht In het weekeinde van 1 en 2 september vond in Maastricht het Parcours plaats. Hier pre senteerde cultureel Maastricht zich met haar nieuwe programmering aan het publiek. Door de binnenstad van Maastricht lag er op zondag 2 september een rode loper met een totale lengte van vijf kilometer. Door dit Parcours te volgen werd de bezoeker langs vele vormen van muziek, theater en kleinkunst geleid. Ook de Maastrichtse Brandslang, bestaande uit twaalf fantastische Brand-locaties, was dit jaar direct betrokken bij het Parcours. Na de ope ning van het evenement op zaterdagavond konden de bezoekers in deze cafés rekenen op een warm ontvangst. Lekker Brand bier drinken, terwijl je geniet van jongleurs, zigeu- nermuziek, vuurspuwers of cabaret.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 23