eiiieKen Nederland wordt steeds groener. einekeri In Nederland worden de meeste Heineken- groen. Door de geografische spreiding van de horecalocaties al jaren lang gekenmerkt door locaties zijn ruim twee maanden nodig om de een lichtbak met een rood-witte schaal. Na ombouw te realiseren, de volledige 'vergroening' van het Heineken- merk op de winkelvloer (krat/blik) is het nu de beurt aan het Horecakanaal om deze ver groening voort te zetten en zo een consistent merkbeeld voor de consument te creëren. De nieuwe Heineken-lichtbak wordt een herken ningspunt voor de consument in de horeca markt, dat staat voor kwaliteit en plezier. rood-witte Heineken schalen in Nederland vervangen door schalen met het zogeheten 'vilt'-logo in de Heineken-kleuren rood- groen-zwart-wit. In de twaalf provinciehoofd steden werd donderdag 13 september gestart met de ombouw van de schalen om zo het marktleiderschap van Heineken in heel Nederland te benadrukken. Dit diende als startschot voor de ombouw van de rest van de provincie. De ombouw operatie loopt tot eind novem ber. Dit eindpunt is gekozen omdat vanaf dat moment de Sinterklaas-inkopen in Nederland beginnen en de lichtbak in de donkere dagen de consument moet leiden naar een mooi glas Heineken bier. In Vers van 't Vat nummer 7 deed Branko Domic, hoofd Buitenreclame reeds verslag ^Lg/ih van het monteren/demonteren/onderhoud fvKJlj jf van Horeca Buitenreclame. Het gaat hier om |gjj een enorme operatie in de Nederlandse horecamarkt. Er zijn ruim zevenduizend Heineken-horecabedrijven met één of meer- Amsterdam, als hoofdstad van Nederland en dere lichtbakken aan hun gevel. In totaal geboortestad van het Heineken-merk, was worden er bijna 9400 Heineken-lichtbakken woensdag 12 september het startpunt voor in Nederland omgebouwd van rood naar de ombouw. Vanaf deze dag werden alle Casper 't Hooft, brandmanager Horeca Heineken

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 20