Het gezicht van de Helpdesk Gratis naar Murphy's roots MURPHY'S IRISH RED Mm 14 Wie bij Heineken Nederland werkt, heeft ze vast wel eens aan de lijn: de medewerkers van de Helpdesk. Maar wie zijn ze eigenlijk en wat doen ze precies? ut "te. Uit een klanttevredenheidsonderzoek en uit andere signalen is gebleken dat het niet altijd duidelijk is welke taken de Helpdesk uitvoert. Sinds een jaar zijn we met een team van elf medewerkers bezig met het verbeteren van de dienstverlening en het vastleggen van proce dures. Om een en ander helder te maken geven we graag een korte beschrijving van onze werkzaamheden. De Helpdesk Heineken Nederland onder steunt gebruikers bij HNB en bij Heineken Nederland, waaronder de regionale units, de Productie-units en Kantoor Zoeterwoude. De Helpdesk is voor de klanten het aanspreekpunt van Information Services voor: incidenten; aanvragen autorisaties en hard- en software; vragen. De Helpdesk registreert dit in het Service Management systeem. Indien incidenten, aan vragen of vragen niet direct door een van de medewerkers kunnen worden opgelost, dan wor den deze volgens het 'incident beheer proces' aan het betreffende Service Department door gegeven. De Helpdesk blijft echter wel de bewa ker van de call en zorgt ervoor dat er aan wordt gewerkt en dat u wordt teruggebeld. Het gezicht van de Helpdesk. Achter v.l.n.r.: Meta Hooyberg en Jerry Hickman Voor v.l.n.r.: Raymond van Dullemen, Jeffrey Felter, Mark Peeters, Hans Dullaart, Michiel Verlinden, Mik Schömbs en Michel van der Bent. Begin dit jaar is het klanttevredenheidsonder zoek uitgevoerd. Voor de Helpdesk gaven de resultaten een stijgende lijn aan, maar ook diverse verbeterpunten. Dit jaar pakken wij in ieder geval de volgende verbeterpunten op: De bereikbaarheid: deze wordt verbeterd door een telefoonsysteem dat in gebruik wordt geno men. Hierdoor wordt gemeld hoeveel wachten den er voor u zijn en krijgt u de mogelijkheid een voicemailbericht in te spreken, zodat wij u kunnen terugbellen. De voorbereidingen voor dit telefoonsysteem worden in samenwerking met HTS gerealiseerd. Het telefoonsysteem wordt tevens bij HTS geïmplementeerd. Communicatie: deze wordt verbeterd door een Lotes Notes-applicatie, waarbij de communica tie met de Helpdesk efficiënter verloopt. Informatie met betrekking tot voortgang: deze wordt verbeterd doordat de gebruiker zelf de status en voortgang van zijn calls kan opvragen. Soms denkt men dat de Helpdesk de operationele verstoringen (incidenten) direct kan oplossen. Dit laatste is helaas niet altijd mogelijk. Na het implementeren van de bovengenoemde verbeterpunten vindt er nogmaals een klant tevredenheidsonderzoek plaats, specifiek gericht op het functioneren van de Helpdesk. Naar aan leiding daarvan worden eventuele aanvullende maatregelen gedefinieerd. Namens Helpdesk Heineken Nederland, Hans Dullaart, teamcoördinator Murphy Brewery en Aer Lingus steken het niet onder stoelen of banken: Ierland is een bezoek meer dan waard. De brouwerij en de luchtvaartmaatschappij slaan nu de handen ineen voor een gezamenlijke pro motie in Nederland rond Murphy's Irish Red Beer. Bovendien is gekozen voor een actie voor Thuisverbruik en Horeca tegelijk. De consument kan - zolang de voorraad strekt - een gratis tweede ticket naar Ierland bemachtigen bij aankoop van twee actie-fourpacks in de winkel. Bij inlevering van twee streepjescodes van deze actieverpakkingen ontvang je een gratis tweede ticket bij Aer Lingus. Wie in de horeca graag een pint of fles Murphy's drinkt, kan sinds kort ook zo'n gratis tweede ticket krijgen met een volle actie stempelkaart (acht stempels). Uiteraard wordt het gratis ticket alleen gegeven na de eigen aanschaf van een ticket bij Aer Lingus. De totale promotie loopt tot 15 december 2001. Thuisverbruik en Horeca Opvallend aan de actie is dat deze zowel in het thuisverbruikkanaal als in de horeca wordt gevoerd. "Die combinatie is logisch, aangezien het merk Murphy's Irish Red sinds 1994 in horeca is gebouwd. In 1999 was het klaar voor introductie op de winkelvloer. In beide afzetkanalen verkoopt Murphy's Irish Red zo goed, dat het een vaste plek in de toptien van de speciaalbieren heeft veroverd. Het aantal Murphy's pubs en overige verkooppun ten in de horeca neemt toe. In het thuisverbruik kanaal is de oorspronkelijke twopack vorig jaar met succes vervangen door een fourpack", aldus Sabine Alblas (Marketing Murphy's). Ze vervolgt: "Murphy's doet het buitengewoon goed, is enorm aan het groeien. Het gaat zelfs onze ver wachtingen te boven. Oorzaken hiervan zijn het effect van de populariteit van Ierland als vakantie bestemming (dat is groot, maar moeilijk meetbaar) A/cc 4 fte-sseyc vccy prijs vccrc 3 MM en de goede doordrinkbaarheid van dit speciaalbier. Steeds meer mensen ontdekken dat Murphy's Irish Red met vijf procent alcohol makkelijk doordrinkbaar is: It's not as tough as you think! Dit leidt tot wat wij noemen 'herhalingsaankopen'. Het blijft met andere woorden niet bij een keer proberen. Mede daardoor stijgen de verkoopcijfers harder dan te voorspellen is. Inderdaad, het is een succesverhaal. Een waar alle betrokkenen trots op zijn." Ook over de nieuwe promotie is Marketing erg positief gestemd. "Er is bijna geen twijfel over mogelijk dat deze actie een succes wordt. Ierland is populair. Veel mensen willen er heen. Met deze promotie is het mogelijk een tweede ticket gratis te krijgen. Dan kan het haast niet anders dan dat het goed gaat lopen", stelt Sabine vast. Ierse kerst De consument kan tussen 1 oktober en 14 decem ber 2001 en van 7 januari tot 14 maart 2002 gebruikmaken van de gratis tickets. Het is toege staan maximaal een maand in Ierland te verblijven. Hierdoor is het mogelijk om de periode van kerst en oud en nieuw door te brengen op het groene eiland. Peter Everts, PR Murphy's Nederland €W Z- TICKET WAAR. ICRCAWO GRATIS

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 14