f •SïïSS-: Heerlijk John Leune, jces Information New Business manager Vrumona de hoogte houdt. reclame Het filmpje wekt de nieuwsgierigheid van de kijker en schept verwachtingen. Als aan het eind van het filmpje de clue wordt gegeven: 'Biertje?' is dit dan ook een zeer duidelijke boodschap. Ik vind dat de persoon die 'Biertje?' zegt, dit niet overtuigend genoeg doet. De persoon I straalt te weinig uit dat hij vindt dat hij met een goed idee komt; hij heeft ook geen zichtbare voorpret bij de gedachte aan een biertje. Ik denk dat zichtbare voorpret nog meer verwachtin gen schept bij de consument tijdens de commercial. Elien Smits, Rayon manager Filtratie Brouwerij Zoeterwoude ■langstelling niet bij de dat de be de overige Het thema 'Biertje?' vind ik goed gevonden, herken baar en slim om aan een redelijk algemene uitdruk king de naam Heineken te verbinden met talloze variaties en mogelijkheden in het verschiet. _t er leuk urt! Het is t< Joris Dhont /^nieuwe reclame.„at b» het publiek en dat '^fSSgin gebruiken- leuk zijn als Biertje?'® onder de loep Vanaf de dag dat de eerste commercial van de nieuwe Heineken-campagne in première ging, kon het personeel reageren via een speciaal intern e-mailadres. Op deze pagina een greep uit de vele inzendingen. ,stisch iheb in ó)n ik niets i vraag'Biertje r Zoals ook anderen al aangeven neu n, 'sme. heel weinig uitstraling. •"vlron. m de reclame, ook niet De kreet 'Biertje?' vind ik zeer goed gevonden (keep it simple). Ik verwacht dat er veel leuke en creatieve mogelijkheden zijn om deze kreet uit te nutten in de komende jaren. Het filmpje dat nu gemaakt is, vind ik niet echt passen bij Heineken en ik vraag me af of het een brede doelgroep zal aanspreken. De typetjes in het filmpje liggen te veel tegen het Amstel-gevoel aan en ik vind ze te studentikoos. Ook vind ik de vraag in de commercial niet krachtig over komen. Suggestie voor de volgende film: herkenbaarder en grappiger maken. Het groene vlak met de vraag 'Biertje?' in witte Heineken-letters vind ik zeer goed en krachtig. De versie die in Vers van het Vat zat, hangt al voor het raam! Ook goed dat de pay-off Heer lijk Helder Heineken is gebleven. Kortom: campagne met potentie! Eveline Westeneng, ,vinain„-. Wat ik ronduit irritant vind is dat ae muziek na het tonen van het Heineken-merk nog drie maal in volle hevigheid uit de tv knalt (in zijn algemeenheid denken reclamemakers tegen woordig dat de consument doof is). Samengevat: slogan: perfect, uitvoering: voor verbetering vatbaar. Een goed idee om de vraag 'Biertje?' te clai men voor het Heineken-merk. De setting van de twee personen en de verlossende vraag zijn goed gekozen. Ik kan me echter niet identifi ceren met deze twee poppetjes in de woestijn. Ik vind ze minder goed overeenkomen met Hei neken. Het is wel weer iets heel anders dan voorheen en ook dat moet de consument opvallen. Een ding vraag ik me af; maak je met de vraag 'Biertje?' niet heel veel reclame voor het pro duct zonder dat daarbij het merk Heineken bij de mensen in de herinnering blijft? Alexander Brinkerink

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 6