Xi timmert flink aan de weg Na de uiterst succesvolle introductie van Xi Climax in postmixverpakklng, kwam Vrumona medio april met een 25cl-blikverpakking. Deze werd op spannende wijze gepresenteerd door Monique Sluyter. Maar hierbij is het niet gebleven. De consument wordt sinds kort ook bij dance-evenementen blootgesteld aan de vele prikkels van Xi Climax. Xi Climax behoort tot de zeer populaire categorie van powerdrinks. De voornaamste doelgroep wordt gevormd door jongeren van zestien tot dertig jaar, die geregeld naar discotheken en festivals gaan. Daarom is Xi Climax nu steeds vaker te vinden bij dancefestivals. Tijdens het 'oudste' openluchtdancefeest, Mysteryland, was Xi- branding overduidelijk aanwezig. Een mooie, grote pro motiestand prijkte bij de ingang van het festivalterrein. Bij twee eerder georganiseerde feesten, Shockers en Massive, werd alleen Xi Climax geschonken. Ook bij het onlangs georganiseerde en zeer succesvolle grootste indoor dancefestival Sensation in de Amsterdam Arena was de branding overal zichtbaar. Zestig procent van de bezoekers bleek bekend te zijn met Xi Climax, wat een unieke score is voor een pas geïntroduceerd product. Promotie dance-evenementen Een festivalbezoeker wordt op een festivalterrein bloot gesteld aan vele prikkels zoals merken, feesttenten en andere bezoekers. Hierdoor ligt de attentie- en con- frontatiewaarde van de bezoeker binnen het festivalter rein erg laag. Om er tussen al die indrukken toch uit te springen, heeft Xi tijdens de reeds georganiseerde dance-evenementen behoorlijk uitgepakt. De stands bij de ingang konden niet over het hoofd wor den gezien. Ze waren de eerste en laatste confrontatie met het merk. Binnen het terrein werden achter de vele bars 3,5 meter hoge schermen geplaatst met zowel het blikje als het logo erop afgebeeld. Ook werd de power- drink in speciale Climax-branded kartonnen bekers geserveerd. De gekoelde blikjes werden meegegeven in een gratis sports-bottle die was voorzien van Climax branding. De gedachte achter de sports-bottle is dat een blikje direct wordt leeggedronken en weggegooid. De sports-bottle neemt men echter mee. Zo wordt de consument thuis of in de auto nog meerdere malen met het merk geconfronteerd. Xi Climax zeer goed ontvangen Tot op heden wordt Xi Climax zeer goed ontvangen door de consument en horeca-ondernemer. Topbedrijven als Holland Casino, Strandpaviljoen Woodstock (paviljoen van het jaar 2001) en evenementenorganisator ID&T schakelen maar al te graag over op de verkoop van het Climax-blik. Over enkele maanden verschijnt Xi Climax op de buis met een commercial. Er zal dus ook 'above the line' flink worden geïnvesteerd in deze variant. Daar naast worden er nog dit jaar drieduizend horeca- bezoeken gewijd aan dit product. Andere feesten waar Xi weer prominent aanwezig is, zijn de Club Nokia Sum- mertour, Trance Energy te Heerenveen op 6 oktober, Xi dé sensatie tijdens dancefestivals Massive te Groningen op 24 november en Innercity te Amsterdam op 29 december. De Club Nokia Summer- tour vond plaats op een negentig meter lange boot van drie verdiepingen hoog, die gedurende de zomermaan den juli augustus verschillende IJsselmeer-steden aandeed. In het weekend waren er top-dj's aanwezig. Tijdens 22 avonden konden circa 2.500 bezoekers per avond genieten van lekkere dance-klanken. Rolf Stam, Channel manager Specialties Waters De Xï-stand op Mysteryland (buiten) en Sensation Hoofdredactie: Peter Everts Tel 071-5457095 Eindredactie en coördinatie: Lasswell Communication Events Marguerite de Ruijter Yvonne van Stek Conny Vet Sophie van Wel Tel 0182-623066 Fax 0182-638932 E-mail versvanhetvat@lasswell.nl Redactie-adres: Lasswell Communication Events Noordkade 42 2741 EW Waddinxveen Vormgeving: Rense Partners, Den Haag Druk: Offset Service, Valkenswaard Intranetsite: http://Browsehuis/Newsinfo/VVTVAT Deadline VVV10: 27 september 2001. VW9 verschijnt in de week van 28 september. Heeft u een adreswijziging? Geef het door aan uw P&O-functionaris. Aparte melding van uw verhuizing aan de redactie is niet noodzakelijk. Overname van de gehele of gedeeltelijke inhoud van dit hlad is slechts toegestaan na verkregen toestemming van de hoofdredacteur. Vers van 't Vat is het personeelsblad van Heineken Nederlands Beheer B. V. Het verschijnt twaalf keer per jaar. De teksten worden geschreven door eigen medewerkers.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 24