Van's morgens vroeg tot 's avond laat is er op het zonnige eiland Mallorca aan gewerkt: de nieuwe commercial voor Sisi. En sinds juni is het spotje genaamd 'Aan gespoeld' ook op televisie te zien. Het beeld van het mooie subtropische eiland met de dorstige jongen die aanspoelt op het strand om vervolgens heerlijk van zijn Sisi te genieten, zal vrijwel niemand zijn ontgaan. Belangrijkste boodschap van de nieuwe commercial: met Sisi kun je meer genieten van je dorst, omdat er een tikkie limoen in zit. Vorig jaar is Sisi gestart met de campagne 'Je kunt geen dorst genoeg hebben...' Hierin wek ken de hoofdrolspelers hun dorst op, om nog meer van hun Sisi te kunnen genieten. Sisi is immers meer dan zomaar een sinas. Bovendien biedt het een variatie in fruitfrisdranken waar je iedere dag weer lekker op je eigen manier van kan genieten. Zo kan je met Sisi meer genieten van je dorst. Het maken van een commercial begint met het bedenken van een script. Dat wordt bedacht door een reclamebureau aan de hand van een briefing met de brandmanager. Zodra het script is goedgekeurd, wordt een passende regisseur en productiemaatschappij gezocht. Net als alle andere Sisi-commercials van de campagne 'Je kunt geen dorst genoeg hebben...' regisseerde de Zweedse regisseur Calle Astrand ook deze commercial. Honderd man Om zo'n kort filmpje te maken, is een enorm productieteam actief. Zo hebben op en rond een verlaten strand op Mallorca ruim honderd man gewerkt aan de opnames. Het grootste deel hiervan bestond uit crew van de produc tiemaatschappij. Verder waren bij de Sisi-com- mercial veertig figuranten betrokken, twee bij rolspelers en één hoofdrolspeler. Afgezien van al deze medewerkers was het strand waarop gefilmd werd helemaal leeg. De strandbar en zelfs de palmen zijn neergezet om de tropische sfeer na te bootsen. Toen de set gereed was, begon men met filmen. De regis seur zelf oefende steeds met de acteurs, voor dat men echt ging opnemen. Het Sisi-script is vooraf in achttien stukjes opgedeeld. Al die delen werden los van elkaar opgenomen. Steeds zo'n twee drie minuten film, waar in werkelijkheid dus maar twee a drie seconden van is gebruikt. Koude wind Mallorca staat bekend om de tropische tempe raturen. Echter op de opnamedag viel de tem peratuur een beetje tegen en stond er een flinke koude wind. Voor hoofdrolspeler Tom geen pretje. Hij moest telkens weer met kleding en al het water in. Het warmtekanon dat spe ciaal voor Tom was geplaatst, kwam dan ook goed van pas. Hier kon hij zich tussen de opna mes door lekker opwarmen. Zijn acteerpresta ties leden er gelukkig niet onder. De commercial 'Aangespoeld' is getest onder honderdvijftig tieners en kwam zeer goed uit het onderzoek naar voren. Tieners gaven aan dat ze de commercial grappig vinden en vooral de tropische strandsfeer sprak hen zeer aan. Ook vonden zij de commercial perfect passen bij het merk Sisi en binnen de campagne 'Je kunt geen dorst genoeg hebben...' Zo vormt de commercial 'Aangespoeld' een mooie aanvul ling op de bestaande commercials in de cam pagne. Letty Stolze, brandmanager Sisi

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 17