Snelheid -J Wanneer klanten technische problemen hebben met de website kun nen ze terecht bij de telefonische helpdesk. Management-assistente Femke nog geen bedrijf hebben verkocht geeft het wel goede hoop. En je merkt dat veel vertegenwoordigers nu ook in de gaten krijgen hoe het werkt en ervoor zorgen dat ondernemers zich aanmelden. Het mes snijdt zo aan twee kanten. Nog even en we gaan ook landelijk met deze vorm van dienst verlening." Mark Tromer houdt zich als e-merchandiser ook bezig met dienstverlening via het internet. "Voordat de website de lucht in kon, hebben we alle assorti- ments- en klantgege vens moeten opscho nen. Dat was een gigantische klus. Maar je hebt er natuurlijk uit eindelijk veel profijt van. Nu houden we de acties goed bij. Zo worden bij voorbeeld de aanbiedingen uit Glashelder elke twee weken op internet ververst. Leuk is dat we al tegen de vierduizend bestellingen aan zitten. Wat dat betreft gaat het echt heel goed met de site." Prestigieus project Om nog meer ondernemers het internet op te krijgen en gebruik te laten maken van de unieke diensten van Heineken Brouwerijen is er nog een ander internetinitia- tief gelanceerd. Via de site van Heineken Brouwerijen kunnen Heineken-, Amstel- en Brand- ondernemers binnenkort gratis, snel en makkelijk hun eigen website bouwen. Dre Coppoolse, projectmedewerker bij de Content-groep, weet er alles van en vertelt enthousiast: "Onder nemers kunnen in een half uur hun eigen site maken. Deze sites zijn gekoppeld aan de uitstraling van Heineken, Amstel of Brand. Consumenten hebben via zoekmachines op de merkensites de mogelijkheid om de horeca gelegenheid van hun keuze te bekijken. Zo kan een ondernemer een hele grote doelgroep bereiken. Erg leuk om bij zo'n prestigieus project betrokken te zijn." Berger hielp bij het opzetten van deze desk. Via e-mail en de helpdesk komen veel reacties van horecaondernemers binnen. Femke Berger: "Het zijn vaak kleine reacties tussendoor en daarmee kun je gelijk wat. Wel leuk om te mel den is dat er in het begin nog weieens werd geklaagd over de snelheid, maar dat gebeurt nu steeds minder. We hebben inmiddels een meer dan acceptabele snelheid bereikt." --tiZ—Trots De broodjes zijn bijna op en het kring gesprek loopt ten einde. Wat is nou het inte ressantst aan zo'n project? Erik Liesting: "Samenwerken aan een goed product." Erik Delmee: "Stevige commerciële doelstellingen nastreven, dat houdt je wakker." Dre Coppoolse: "De contacten. Je werkt met men sen die je anders niet zo gauw zou tegenko men." "En je werkt met mensen van buitenaf", vult Mark Tromer hem aan. "De samenwerking met bijvoorbeeld Accenture, daarvan hebben we toch wel veel geleerd. Zij kunnen nu bier drinken, wij weten hoe te plannen." Willem Houck, Marketing en Services manager Horeca, is trots op het team: "ledereen heeft een enorme prestatie geleverd. De eerste fase van het HBs-project is binnen het gestelde bud get en sneller dan gepland afgerond. We heb ben er met heel veel inzet, gedrevenheid en betrokkenheid aan gewerkt." ■''-Ja Pas op de plaats Enthousiaste mensen over een positief project. Blijft er nog wat te wensen over? "Zeker", stelt Mirjam van der Henst. "Maar we moeten eerst even pas op de plaats maken. Het HBs-project is eigenlijk geen project meer. Een volgende stap is dat internet binnen Heineken Brouwerijen onderdeel gaat uitmaken van het dagelijks werk. De site biedt onze organisatie gewoon ontzettend veel nieuwe mogelijkheden, waar we ook op een nieuwe manier mee zullen moeten omgaan. Voor ons en voor Mike Janssen, per 1 juli onze channel manager en de opvolger van Ruud Bakker, een hele uitdaging." Achterste rij v.l.n.r. Bert Hoekstra, Toon Sommerdijk, Willem Houck en Dre Coppoolse Meer weten over de Heineken Brouwerijen site? Kijk op www.heinekenbrouwerijen.nl! (S Heineken Brouwerijen site-team

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 9