in Nederland Branko Domic, hoofd Buitenreclame montages/demontages per jaar heeft zij ook een leidende rol in het tweejaarlijkse onderhoud van deze elementen. In dat kader worden jaarlijks 6.250 horecalocaties bezocht voor onderhoudswerkzaamheden. Dit onder houd verlengt de levensduur en verbetert de zichtbaarheid van de buitenreclame. Dit laat ste is uiteraard voor Buitenreclame-elementen van groot belang. Niets is vervelender dan een half brandend of zelfs helemaal gedoofd Buitenreclame-element. Het risico bestaat dat je denkt dat de locatie gesloten is en dat je elders je pilsje gaat halen! Een van de bijzonderheden van het hele bui tenreclameproject is dat er een registratie plaatsvindt binnen de zogenaamde Beeld databank. Hierin wordt per horecalocatie elke buitenreclamemutatie vastgelegd, zodat er voor diverse doeleinden talrijke gegevens beschikbaar komen. En omdat er per verkoop punt minimaal drie foto's worden genomen, is zelfs visuele controle door de Horeca-unit of afdeling Buitenreclame mogelijk. Hiermee brengt Heineken zijn Horecamarkt dus letter lijk in beeld. Middels deze unieke, vooruitstrevende manier van werken toont Heineken weer eens aan met recht een 'Leading Company' te zijn. Om deze omvangrijke klus met zijn veelomvat tende planning en, in enkele gevallen (bij acquisitie), een grote tijdsdruk goed te klaren, is een intensieve communicatie zonder meer noodzakelijk. De vertegenwoordigers, de com mercieel assistenten, de medewerkers van de afdeling Buitenreclame, de medewerkers van de MMU, de medewerkers van Marketing en de medewerkers van Armada; zij allen vormen een onmisbare schakel in de Buiten reclameketen. Gezamenlijk wordt een prachtig -herkenbaar- product geleverd, waar hopelijk iedereen en niet in het minst wijzelf bijzonder van genieten. Ik proost op een zonnige zomer. Moge de Bui tenreclame-elementen u de juiste weg wijzen!

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 25