Op initiatief van de afdeling Marketing hebben Heineken Brouwerijen en Armada in april de contracten ondertekend met betrekking tot het monteren/'demonteren/'onderhoud van Horeca Buitenreclame. Armada gaat voor Heineken Brouwerijentot het jaar 2003de servicevoorziening verzorgen van alle ruim 12.500 Horecaverkooppunten op het gebied van buitenreclame. Vooralsnog geldt dit voor de merken Heineken, Amstel en Murphy's. Zoals wellicht bekend, is enkele jaren geleden het standaardisatieproces van de Buiten reclame-elementen gestart. Per merk is een aantal Buitenreclame-elementen (lichtbakken, neon-installaties en lantaarns; de meeste in verschillende maten) te verkrijgen om de con sumenten op de verkoop van onze producten te attenderen. Dit standaardisatieproces loopt thans ruim vier jaar en kan inmiddels erg suc cesvol worden genoemd. De inkoop van de Buitenreclame-elementen wordt verzorgd door de Merchandise Materials Unit in Zoeterwoude. Rik Coelman en Mark van Dijk zorgen, naast hun rol als doortas tende onderhandelaars tijdens Buitenreclame- contractbesprekingen, voor een zo efficiënt mogelijke inkoop van Buitenreclame-elemen ten, waarbij de prijs-kwaliteitverhouding nauw lettend in de gaten wordt gehouden. Het inzetten van de buitenreclame valt onder de verantwoordelijkheid van de vertegenwoor diger in den lande, die feitelijk bepaalt welke reclame en in welke vorm er bij een horecalo- catie wordt aangebracht. De vertegenwoordi ger geeft zijn wensen door aan de afdeling Buitenreclame, waar twee medewerkers (Patries Dors en Tom van der Heyde) de enorme stroom van opdrachten vakkundig in goede banen leiden. Vervolgens wordt door gaans binnen tien werkdagen (afhankelijk van de vergunning kan dit iets later zijn) de buitenreclame aangebracht. De afdeling Buitenreclame treedt als intermediair op tus sen ons concern en de monterende leveran ciers (waarvan de Armada-groep de belang rijkste is). Naast het feit dat de afdeling Buitenreclame de montage en demontage van Buiten reclame-elementen begeleidt (ruim 2.200 Vooraan: Mark van Dijk (Inkoop), midden: Patries Dors (Binnendienst) en achter Branko Domic

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 24