Een h« ;ti Inhoud en planning WAVE 2+ gepresenteerd aan brouwerijen 2 STAR CHAIN Sonja van Kooten, sociaal contactenmedewerkster De dagtochten voor de niet-actieve Heineken-medewerkers waren zoals ieder jaar weer een groot succes! Door het mooie weer, leuke programma's en een geweldig diner hebben ruim 1.100 oud-medewerkers van Amsterdam, Bunnik en Noord/Oost Nederland een heerlijke, gezellige dag meegemaakt. De oud-medewerkers van Noord/Oost Nederland konden op 22 mei op de Holterberg, na koffie (met gebak), deelnemen aan een Huifkartocht. Omdat het prachtig weer was werd hiervan veel gebruikgemaakt, met maar liefst zes huifkarren vol. Ook het natuurdiorama werd druk bezocht. Op de Holterberg werd geluncht, 's Middags stond er een bezoek aan Paleis 't Loo op het programma. De dag werd met een fantastisch diner-dansant in restaurant De Roskam te Gorssel afgesloten. 135 Si R <3 Si Suppliers Supply Organisation Marketing Sales units •Re On- De brouwerijen in Den Bosch en Zoeterwoude zijn op respectievelijk 31 mei en 6 juni bijgepraat over de status van het STAR Chain project en de planning en inhoud van WAVE 2+ (live op 1 oktober 2001). "Vergelijkbaar met de TGV." Zo typeerde Herman Ubbink in zijn introductie in Den Bosch het STAR Chain project: 'Het raast maar door'. Nadat Herman Ubbink de aanwezigen welkom had ge heten, was het podium van de zojuist verbouwde Cambrinuskelder voor Marien Kakebeeke (General manager Heineken Nederland Supply). Hij friste het geheugen van de aan wezige leden van de bedrijfslei ding en teamleiders op, door nog maals de doelstellingen van het project de revue te laten passeren, zoals verbe tering van de productversheid en verbetering van de klantenservice en flexibiliteit. Hij vertelde over het verschil in orderlevertijd tussen Heineken en Anheuser-Busch in Amerika en benadrukte hoe belangrijk het is het versheidsniveau van het Heineken exportbier te verbeteren. "Dit was een van de belangrijkste redenen om het STAR Chain project te starten", aldus Marien Kakebeeke. Planning WAVE 2 Vervolgens was het de beurt aan Joop Knuist, die zich als WAVE 2+ teamleider binnen STAR Chain bezighoudt met het ontwerp van de processen en systemen voor die wave. Joop bracht de aan wezigen op de hoogte van de status van het project en gaf uitleg over het vernieuwde plan- o j e c t ningsconcept dat samen met Commercie is vast gesteld. Hij gaf antwoord op de vraag 'wat is het verschil tussen de huidi ge situatie in de keten en de toekomstige situatie?'. "We gaan werken volgens een vast planningsritme: Week 1: plannen Week 2: produceren Week 3: afvaart Daarbinnen onderscheiden we drie verschillende markten: replenishmentmarkten; de supply-organisatie bepaalt zelf op basis van de verwachte markt vraag door middel van optimalisatie hoeveel bier er per week naar een bepaald voorraad- punt wordt verscheept. MTO (Make to Order)-markten; markt/klant bepaalt zelf de order. Binnenland; ook type replenishment, echter met zeer korte leadtime (heel dicht op markt vraag geproduceerd). Het streven is om zoveel mogelijk op basis van replenishment te gaan werken, omdat dit maxi male optimalisatiemogelijkheden en optimale customer service geeft. Een van de belangrijkste uitkomsten van het project is dat we ons nu realiseren dat het aan sturen van een supply chain een gezamenlijke verantwoordelijkheid is van zowel de Marketing Sales units als de supply-organisatie." Verder vertelde Joop nog over de diverse systeemtes- ten die in WAVE 2+ gaan plaatsvinden en wat het doel van die testen is. De ontwerpfase van WAVE 2+ eindigt op 1 juli 2001. Vragen? Na de presentatie van Joop Knuist en een lunch, werd de aanwezigen de mogelijkheid geboden vragen te stellen. De vragen werden vervolgens direct beantwoord door de aanwezige presenta toren en het management. De exacte inhoud van bovenvermelde presenta tie kunt u vinden op de STAR Chain website onder 'Publicaties/Presentaties'. Daar vindt u onder 'WAVE 2 eveneens de planning. Loes Iedema, communicatiecoördinator STAR Chain

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 6