De producten van het hoofdkantoor, -r-a*; Corporate Office zoals wij dat tegen woordig noemen, laten zich wat moeilijker omschrijven dan de pro ducten van de werkmaatschappijen binnen Nederland. Desondanks zijn ook wij op Corporate Office inten sief bezig om onze producten -het uitvoeren van multidisciplinaire projecten- te verbeteren. Met deze |T verbeteringsslag is een begin ge maakt in 1997 middels de start van het project Corporate Office of the Future. Doelstelling van dit project was het beter richten van onze processen op de belangrijke strategische doel- - Ipf stellingen van de onderneming. Het veranderen van een functionele organisatie in een meer procesge richte organisatie is daarbij van belang geweest. Het werken in multidisciplinaire teams was een van de speerpunten. Het soort problemen waarmee de Hoofdkantoororganisatie werd geconfronteerd, vroeg om een bundeling van expertise van verschillende afdelingen. -- - Uitreiking Heineken Quality Awards 2000 iif "S" j§ .V,4 I Nieuwe manager Purchasing Sourcing Management; I W Interview met Alexander Arsatti Ro'is Niet-actieve tochten 2001; Inhoud en planning WAVE 2+ gepresenteerd aan brouwerijen Energieverbruik brouwerijen daalt met bijna een derde; Heineken plaatst blik recycle bakken langs Nederlandse kust Hei Society Heineken Cup Finale 2001 Mijlpaal voor Deventer Amstel Bright, freshly brewed in the Caribbean; Heineken Nederland Adverteerder van het Jaar Wanneer wij nu, na een aantal jaren, kijken naar de activitei ten van Corporate Office, dan kunnen wij constateren dat de medewerkers 40% van hun tijd besteden aan deze multidis ciplinaire activiteiten. Dit bleek uit een inventarisatie, uitge voerd eind vorig jaar. Daaruit kwam eveneens naar voren dat 160 medewerkers actief zijn betrokken bij deze projecten. Aan de andere kant werd duidelijk dat de uitvoering van projecten aanzienlijk efficiënter en effectiever kan. Professionalisering is daarbij het sleutelwoord. Om tot een betere aansluiting te komen is eind vorig jaar het Corporate Project Center opgericht. Het Corporate Project Center houdt zich bezig met de volgende activiteiten: - Het verbeteren van de efficiency in projectmatig werken; - het verbeteren van de besluitvorming omtrent projecten met betrekking tot prioriteitstelling en allocatie van resources; - het verzorgen van een adequate informatievoorziening rond projecten; - het coachen en begeleiden van projectmanagers en opdrachtgevers. Om dit te kunnen bereiken is de rol van het managementteam Corporate Office uitermate belangrijk. Dit managementteam moet namelijk de resources, zowel de mensen als de budget ten, aansturen en tevens de voortgang van de projecten bewaken. Inmiddels is er voor de projectleiders, projectleden en op drachtgevers een aantal cursussen gestart, waarbij zij hun projectmanagementvaardigheden kunnen verbeteren. Er is directe support en coaching beschikbaar. Uiteindelijk moet dit leiden tot betere projectresultaten, die een toegevoegde waarde leveren aan alle werkmaatschappij en binnen de onderneming. Rik Bart directeur Corporate Human Resources Colonne 6 wordt Colonne 16 Interne campagne rond water start met spetterende site Persoonlijk; Recepties Opening Heineken Experience Inkoop is in beweging: eerste Heineken Purchasing Conference; Geachte Consumentenservice 'Vlieg met Amstel naar Milaan', overweldigend succes; Finale Amstel Cup Nieuwe organisatie Productie Unit Brand; MMU ondersteunt Murphy's op Europese continent; Geflitst Oudjes in topvorm, Oldtimer Toertocht; Ondertekening Foundership FC Utrecht en Amstel De Verpakking van de Toekomst Brand op Kunstbeurs Art Rotterdam; Brand evenementenkalender 2001

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 2