Interne, campagne, rond, water AWARE OF WATER Met de 'Aware of water'-site op het BrowseHuis start een interne communicatiecampagne om het bewust omgaan met water te promoten binnen de Nederlandse organisatie. De campagne is onder- deel van de Nederlandse uitwerking van het waterbeleid van de Raad van Bestuur. De milieucoördinatoren en Interne Communicatie werken gezamenlijk aan dit communi catieproject. In de loop van het jaar wordt regelmatig de aandacht gevestigd op het thema 'Aware of water'. Bovendien wordt de site geregeld 'verfrist'. Om op de hoogte te blijven klikt u op de waterdruppel-button op de Nieuws Informatie-pagina. Voor Nederlanders is het vreemd om stil te staan bij de be schikbaarheid van water. We zijn geboren en opgegroeid in een waterrijke omgeving. Het meeste water op aarde is ech ter niet drinkbaar omdat het zout is. De hoeveelheid drinkbaar zoet water is klein en neemt af, terwijl de wereldbevolking groeit. De beschikbaarheid van zoet water van een goede kwaliteit is essentieel voor alle leven, Daarnaast is water belangrijk als grondstof voor het brouwen van bier. Daarom heeft de Raad van Bestuur onder het motto 'Aware of water' alle werkmaatschappijen de opdracht gegeven om water te besparen. In het bijzonder de pro ductievestigingen, die hiertoe bespa ringsplannen hebben ingediend, maar ook de kantoren wordt gevraagd bewust om te gaan met een steeds schaarser wordend goed: schoon drinkwater. Verantwoordelijkheid Heineken wil het waterverbruik in zijn brouwerijen terugbren gen tot minder dan zeven hectoliter per hectoliter bier. De op dracht van de Raad van Bestuur aan de werkmaatschappijen vloeit voort uit het Water Policy Statement van oktober 1999. Daarin laat Heineken zien zijn maatschappelijke verantwoor delijkheid te nemen ten aanzien van de wereldwaterproble- matiek. Het loont de moeite om de 'Aware of water'-site af en toe eens te bezoeken. Binnenkort wordt aan deze site bijvoor beeld een educatief spel toegevoegd. Wanneer er nieuwe ele menten aan de site worden toegevoegd, wordt daarvan melding gemaakt op de Nieuws Informatie-pagina van het Browse Huis. Verderop in het jaar worden speciale posters verspreid binnen de Nederlandse organisatie. Deze worden voorzien van een mooie, op vallende lijst, zodat ze als sie raad aan de muur van diverse V. units en afdelingen de aandacht zullen vragen voor bewust omgaan met water. Daarnaast krijgen alle medewerkers in actieve dienst in het najaar een boekje over het thema water. Peter Everts, Interne Communicatie

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 21