Heineken CONSUMENTEN SERVICE Ron Kersten (ICT Infrastructure Competence Centre, Heineken International) nam deze foto van een catamaran op St. Maarten. Dit was in de aanloop naar de bekende Heineken REGATTA, zodat de aanwezigheid van Heineken (als hoofdsponsor) zich overal al duidelijk begon af te tekenen. Deze boot was alvast een voorproefje van het grote veld zeilboten dat enige weken hierna rond het eiland te zien zou zijn. jooesr- qSIATECH oNt JIOU UWS 1^' v*Ge>*«^*VSa Dagelijks ontvangen Rose, Bart, Anja en Nel van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën, opmerkingen en verzoeken van on ze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in samen werking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor publicatie uit. Houdbaarheidsdatum Hoe zat het ook alweer? "Ik wil gaarne weten, waarom er op de blikjes van Amstel op de bodem een houdbaarheidsdatum staat. Vroeger ging ik met mijn ouders naar een café. Mijn vader bestelde dan altijd een pils en mijn moeder een lager. Dit was in 1929, ik was toen acht jaar. In die tijd hoorden wij nooit van een houd baarheidsdatum. Waarom nu wel?" Bureau Consumentenservice antwoord de deze briefschrijver als volgt: "Zoals u zult begrijpen zijn niet uitslui tend onze blikjes, maar ook onze fles jes van een uiterste houdbaarheidsda tum voorzien. De houdbaarheidsdatum aangegeven op flesjes of blikjes is de datum tot waarop wij de perfecte kwaliteit van het bier garanderen. Na deze datum is het mogelijk dat de kwaliteit, dus de smaak van het bier, gaat afnemen. Het ver melden van een uiterste houdbaar heidsdatum op verpakkingen is sinds 1979 wettelijk verplicht. Zodoende is het duidelijk dat het vermeiden van een uiterste houdbaarheidsdatum in uw jeugd tijdens de jaren twintig en dertig nog niet werd toegepast." Als dank voor de interesse in Amstel bier, ontving de briefschrijver ook een Amstel-kelnermes. je zou zeggen aai nemenen-mei hun dagelijkse werkzaamheden de vele vrijetijdskiekjes die de blijkt wel dat de Heineken-med zij zijn of haar vakantie ook do< het Heineken-hart meeneemt. 1 cvlvia Best (P&O stafdiensten) promoot-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 7