Begin maart namen twaalf muzikale jongeren in de leeftijd van 17 tot 22 jaar hun intrek in het voormalige Big Brother-huis. De zeer getalenteerde groep wordt aan de hand van een zwaar trainingsprogramma opgeleid tot popsterren. Tot half april viel elke week een van de deelnemers af, die vervolgens het huis moest verlaten. Het eindresultaat is een zeskoppige band met één soloartiest. Als hoofdsponsor stelt Pepsi deze jongeren in staat hun droom te verwezenlijken en door te breken als popster. En dit moet zeker lukken, gezien hun daverende optreden tijdens de TM F Awards en de binnenkomer op nummer 1 met de hit 'Damn, I think I love you!'. Het real life programma Starmaker sluit naad loos aan op de doelgroep van Pepsi. Met een marktaandeel van 31 procent onder de televi siekijkende tieners en 15 procent onder de 20- tot 34-jarigen, wordt een groot deel van de Pepsi-doelgroep bereikt. De link tussen Starmaker en Pepsi wordt met verschillende ac ties versterkt. Naast commercials op radio en televisie spelen ook de verpakkings- en internet- acties een belangrijke rol. Op alle 1,5-literfles- sen zijn de deelnemers van Starmaker afge beeld, met op het achteretiket een uniek ver haal over iedere ster. Via www.pepsi.nl zijn ex clusieve Starmaker-materialen en -hits te ver krijgen. Consumenten kunnen op de Pepsi-site een speciale sleutel downloaden die toegang geeft tot exclusief beeld- en geluidsmateriaal. Pepsi is met deze acties een geïntegreerd on derdeel van het populaire Starmaker geworden. Eind mei vindt de laatste aflevering plaats, maar de echte fans konden hun hart ophalen tijdens een optreden van de Starmakers op 25 mei in de Heineken Music Hall. Pepsi zal na het eindigen van de televisie-uitzendingen nog even doorgaan met het ondersteunen van de ver schijnende cd's van de Starmakers. Pepsi kwam half mei ook met een speciale actie op de winkelvloer. Bij aankoop van drie 1,5-literflessen Pepsi kreeg de consument een gratis Starmaker-glas. Omdat er zeven fina listen zijn, zijn er zeven verschillende glazen, ieder bedrukt met een finalist. Sophie van Wel

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 25