Encore! Bis! Frans team wint Heineken Business Grand Final2001 Het Franse team kreeg de prijs uit handen van de heer Lubsen (2' van rechts) voor Frankrijk. De echte Heineken-spirit (en hun enorme zelfvertrouwen) bleek toen het winnende Franse team het recht om volgend jaar weer naar Amsterdam te komen (om de titel te verde digen), aanbood aan het U.S.A. TEAM, dat vlak achter de winnaar op de tweede plaats eindigde. Heineken-feest Tijdens de bekendmaking, vrijdagavond om acht uur in Artis Partycentrum in Amsterdam, kwam de ontlading. Toen de winnaar werd bekendge maakt door de heer S.W.W. Lubsen (Raad van Bestuur), barstte het Franse SNAKES-team los in een oorverdovend gejuich. Ze hadden er veel in geïnvesteerd, en daarom was de voldoening des te groter. Het was het begin van een mooi, internationaal Fieineken-feest, waarin de toon werd gezet door de Heineken Blues Band en de Heineken Party Band. Saskia Meertens, Heineken University De voorrondes van de Heineken Business Challenge werden in oktober, november en de cember 2000 via internet gespeeld door 42 teams uit meer dan vijftien landen. De zeven winnende teams van de verschillende poules werden uitgenodigd door Heineken University om op woensdag 18 april, donderdag 19 april en vrijdag 20 april 2001, de finale te spelen in het Heineken Learning Center aan de Stadhouderskade in Amsterdam. De teams kwamen uit Frankrijk (2), Ghana, Griekenland, Italië, Nederland en de Verenigde Staten. Zes rondes waren niet voldoende om tot een beslis sing te komen. Aan het eind van de zesde ronde la gen vier van de zeven teams zo dicht bij elkaar, dat het onmogelijk was een winnaar aan te wijzen. Ter plekke werd besloten een zevende, beslissende ron de in te lassen. Daarin kon het Franse team vol doende afstand nemen van de rest. Het U.S.A. TEAM en het Italiaanse team BEERSERKER bezetten re spectievelijk de tweede en de derde plaats. 'De Baronessen' presenteerden de slotavond Geïntegreerd leerproces De derde Heineken Business Challenge is een groot succes geworden voor Brasseries Heineken France. Het Franse team SNAKES liet op over tuigende wijze zien dat een goede voorbereiding het halve werk is. Met die voorbereiding wist Brasseries Heineken France zich van alle andere werkmaatschappijen te onderscheiden. Na de overwinning in de vorige Business Challenge (1999) hebben de Fransen zes teams samenge steld, die elk werden begeleid door een van de leden van het vorige winnende team. Bovendien hebben zij Joe Bissada, de bedenker en produ cent van de management game, gevraagd de teams tijdens de voorrondes te begeleiden. Zo hebben zij van de hele Business Challenge een geïntegreerd leerproces gemaakt. Tegelijkertijd werd de organisatie van een Business Challenge Management Development netwerk gestimuleerd. Zo werd de overwinning van het SNAKES-team een klinkende encore

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 16