Bolwerk Nieuwbouw brouwerij in Nigeria Goed jaar voor Heineken N.V. financieel jaarverslag Amstel Champions League Studenten bewust van alcoholproblematiek: de Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV); Intentieverklaring Service Level Agreement/Transfer Pricing Systeem getekend Heineken in Zweden, licentieovereenkomst Spendrups; Heineken Bridgeclub Zoeterwoude 25 jaar One step beyond met nieuwe Colonne 3; Kleinverpakkingsassortiment: extra verfrissende verkopen! tajHWJgSB tfM Modernisering Sociaal Beleid is op weg: Nieuwe krimpfolie om blik De Momentopname Landelijke implementatie Heineken Brouwerijen Uitkomsten STAR Chain communicatie-enquête Brand-cd 'Lazy afternoon'; Verfrissend etiket Rivella Persoonlijk Hei Society Wieckse Witte in blik!; Merchandisers op de winkelvloer Big Mail Beleid moet afslanken Recepties 5-jarig jubileum voor Fltland Tweedaags wielerspektakel in Zuid-Limburg: Amstel Gold Race en Toerversie Amstel Gold Race Kick-off 'Service Teams Nieuwe Stijl Sisi-familie uitgebreid; Geachte Consumentenservice Op bezoek bij de Heineken Experience: Colofon Heineken is overal. In meer dan 170 landen. De exportorganisatie zorgt er al jaren voor dat het merk in alle uithoeken van de wereld verkrijgbaar is. En na de vele reizen die ik de afgelopen twee jaar voor Export heb gemaakt, kan ik be vestigen dat het altijd weer een prachtig en trots gevoel geeft om in al die landen ons groene kwaliteitsproduct tegen te komen. Alleen aanwezig zijn is echter niet genoeg. We willen het merk laten groeien. We willen dat het op meer plaatsen, op meer mo menten beschikbaar is voor consumenten. Het afgelopen jaar hebben wij mooie groeicijfers voor het merk kunnen laten zien, met name in onze 'StarBrand' - en 'Building' markten. Onze plannen voor de komende jaren weerspiegelen de groeiambitie, die we voor het Heineken-merk hebben. Teneinde verdere verbeteringen aan te brengen in onze 'Supply Chain', wordt op Schiphol WTC nu zeer hard gewerkt aan de introductie van SAP Core door middel van het EXPRESS project. Dit project sluit naadloos aan op het STAR Chain project. Het imago van ons Heineken-merk is wereldwijd uitstekend. Zowel bij onze distributeurs als bij consumenten. Zij ver wachten van ons echter ook een ondersteuning en service, die eenzelfde passie voor kwaliteit uitstraalt, leder flesje, ie der etiket, iedere slok is een persoonlijke confrontatie en daarmee voor ons een kans op het leveren van perfectie. Verbetering in de ondersteuning van onze distributeurs heb ben we het afgelopen jaar kunnen bewerkstelligen door het aansluiten van onze distributeurs op het XportNet. Een e-commerce toepassing die gebruikmaakt van internet voor het bestellen van bier en het volgen van de order, als mede voor het uitwisselen van marketinginformatie. Op dit moment wordt al 70 procent van het totale exportvolume be steld via dit XportNet. De verdere professionalisering van het Heineken Distributor Systeem staat de komende jaren centraal. In het voorjaar wordt voor de eerste keer het 'Heineken Distributor Forum' gehouden. Hiervoor worden de top-20 distributeurs wereld wijd uitgenodigd. Samen met de exportmanagers beraadsla gen zij twee dagen over de implementatie van het 'commer cial excellence'-programma. Een programma dat is ontwik keld om onze distributeurs beter toe te rusten met middelen om de uitdagingen van de biermarkt en de toenemende con currentie te kunnen aangaan. Door een intensievere samenwerking met onze business- partners en door onze kwaliteit en passie, is groei van het Heineken-merk mogelijk. Mare Bolland, directeur Heineken Export Groep

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 2