Kick-off?Servlce Tea NieuweStljP door H< Brouwerijen Utrecht CONSUMENTEN SERVICE Alle medewerkers van Heineken Brouwerijen Utrecht vertrokken vrijdag 23 maart met twee bussen voor een sportieve tweedaagse voor de kick- off van het 'Service Team Nieuwe Stijl' naar een voormalig klooster in het Limburgse Simpelveld. Vertegenwoordigers, de administratie, order verzamelaars, het kantine per soneel, het managementteam, chauffeurs, bijrijders, verkooptelefonisten: kortom het gehele personeel van de Horeca-unit was uitgenodigd om ver weg van de dagelijkse beslommeringen met elkaar van ge dachten te wisselen over de verbetering van de service aan de circa 2.500 horecarelaties. Centraal stond de vorming van zogenoemde 'service teams': een team waarbij medewerkers uit alle dis ciplines een groep klanten van dranken, adviezen en service voorziet, ledereen kreeg de gelegenheid zijn of haar ideeën te spuien waarna de beste ideeën werden vastgelegd en er concrete werkafspraken werden gemaakt. Uiteraard was er ook tijd voor sport en spel waarbij het samenwerken in groepsver band volop kon worden beoefend. De dag werd afgesloten met een spetterende feestavond met een ka- raokeshow en een optreden van een spannende (dames)act. Het was die nacht nog lang onrustig in het eens zo vredige klooster Frank Masker, vertegenwoordiger Heineken Brouwerijen Utrecht Dagelijks ontvangen Rose, Bart, Anja en Nel van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën, opmerkingen en verzoeken van on ze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in samen werking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor publicatie uit. Huwelijksaanzoek Zoals u waarschijnlijk vaker heeft gele zen, krijgt Consumentenservice vele leuke en grappige verzoeken. Deze keer kregen zij toevallig twee verzoeken voor een huwelijk. Geen huwelijksaanzoe ken, maar huwelijksverzoeker). Een verzoek tot het geven van spullen met de achternaam van de betreffende bruid of bruidegom erop. Zo wilden Marco en Jolanda na afloop van hun bruiloftsfeest een flesje Vos bier met Vos-opener aanbieden aan hun gasten. U raadt het al, hun achter naam is Vos. Het tweede verzoek was van een vriend van een bruid in spe, Nathalie van Amstel. Hij wilde een spandoek maken. Doordat zij ging trouwen, had ze het helemaal 'Voor elkaar' (de slogan van Amstel). Een poster van de reclame campagne was hiervoor dus precies wat hij zocht. Aan beide verzoeken kon de Consumentenservice helaas niet helemaal voldoen. Wel kreeg de Vos-familie een klei ne Vos-attentie. De shopfolder met Amstel- artikelen werd gestuurd naar de vriend van de bruid. In 2000 voerde Vrumona een herpositionering uit op het merk Sisi. Alle designs werden vernieuwd, een fris tikkie limoen werd toegevoegd aan Sisi Orange en de naam Zonder Prik veranderde in No Bubbles. Daarnaast zijn er twee varianten succesvol geïntrodu ceerd: Sisi No Bubbles Sinaasappel-Framboos en Light. Dit alles is ondersteund door een nieuwe tele visiecampagne met als thema 'Je kunt geen dorst ge noeg hebben Het succes van Sisi No Bubbles Sinaasappel-Framboos en Light is inmiddels gebleken. Sisi gaat verder op de succesvolle weg van No Bubbles- introducties en breidt het No Bubbles-assortiment uit met Sisi No Bubbles Sinaasappel-Wildberry in de 1,5 liter fles en met een impulsverpakking (het 25cl flesje) voor zowel Framboos als Wildberry. Sisi No Bubbles Sinaasappel-Wildberry biedt va riatie in het groeiende koolzuurvrije segment en is gericht op tieners. Hiermee speelt Sisi in op de trend van koolzuurvrije (fris)dranken bij tieners en jonge volwassenen en op de grote groei in dit segment met maar liefst 45 procent in 2000. Promotionele ondersteuning De introductie wordt ondersteund in massa media, op tv, scholen, internet en op de winkel vloer met promoties, displays en instore demon straties. Met ingang van week 14 is de nieuwe Sisi-variant leverbaar. Multidisciplinair projectteam Een nieuwe variant op de markt brengen doe je niet zomaar. Vanaf september heeft een multi disciplinair projectteam gewerkt aan de nieuwe Sisi-variant. In dit team zijn vertegenwoordigd: Verkoop, Trade Marketing, Inkoop, Planning Control, Logistiek, Microplanning, Branddesign, New Business, Technologisch Vernieuwer en Marketing, in wekelijkse bijeenkomsten is de 'ge boorte' van de nieuwe variant opgebouwd. In week 10 is Sisi No Bubbles Sinaasappel- Wildberry 1,5 liter voor het eerst afgevuld in Bunnik. Letty Stolze, brandmanager Sisi

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 27