Wieckse Witte nu ook in blik! winkelvloer J Tien merchandisers zijn per 1 januari gestart met werkzaamheden op de winkelvloer om de zichtbaarheid van de Heineken-merken op de relevante verkooppunten te verhogen. Heineken Food (Thuisverbruik) heeft via een extern bureau tien mensen ingehuurd die hieraan invulling geven. Deze merchandisers gaan gekleed in een Heineken Brouwerijen outfit en rijden rond in negen opvallende Heineken-auto's en één Brand-auto. De merchandisers werken in teamverband met de Thuisverbruik-vertegenwoordigers. Eén mer chandiser op elke twee vertegenwoordigers. Naast de twintig vertegenwoordigers die al in dienst zijn, betekent dit dat de totale buiten dienst van Thuisverbruik uit dertig mensen be staat. Het aantrekken van de merchandisers is onder deel van het voor 2001 opgestelde marktbe werkingsprogramma. Drie typen werkzaamheden zijn voor de mer chandisers vanuit dit programma van belang: 1. Verhogen van aantal items/hoeveelheid ruimte in het schap: schaponderhoud/bijvullen. 2. Verhogen van het aantal hitmomenten in de winkel: dus het bouwen van displays. 3. Verhogen penetratie/beschikbaarheid van koud bier: plaatsen van koelkasten en vullen hiervan. De vertegenwoordigers en merchandisers be zoeken verkooppunten binnen supermarkten, slijterijen, recreatie- en avondwinkels. Voor het Limburgse is gekozen voor een Brand-uitstra- ling. Op pagina 14/15 ziet u de negen Heineken-merchandisers op een rijtje. Ruud van Klooster en Han van Welie, verkoopleiders Thuisverbruik Wieckse Witte is sinds half maart van dit jaar ook in blik verkrijgbaar. Daarmee is Wieckse Witte het eerste Nederlandse witbier in blik! Het opvallend helderblauwe blik met het Wieckse Witte-schild is zeer herkenbaar en straalt alle frisheid en kwaliteit uit die de cbnsument kent en verwacht van dit mooie witbier. Wieckse Witte Is een fris en kruidig witbier dat volgens traditioneel recept wordt gebrouwen door Stadsbrouwerij De Ridder in Maastricht. De consument kent dit heerlijke witbier al van de fles en van de tap, en nu is Wieckse Witte dus ook verkrijgbaar in blik. De blikbiermarkt is al enkele jaren een groei markt doordat de hedendaagse consument steeds meer behoefte heeft aan gemaksverpak kingen. Blik is gemakkelijk mee te nemen naar huis en is ook prima geschikt om gekoeld mee te nemen, bijvoorbeeld naar het strand op een mooie zomerdag. Ook witbier is de afgelopen jaren erg populair geworden, want deze markt is in drie jaar tijd met vijftig procent in volume toegenomen. Wieckse Witte in blik speelt met deze nieuwe verpakking in op deze beide trends. De introductie van deze nieuwe verpakking wordt ondersteund door een radiocommercial. Deze commercial zal regelmatig te horen zijn op Radio 3, Radio 538, Yorin FM, Sky Radio, Noordzee FM en Radio 10. Hierdoor zal deze in troductie in korte tijd bij een breed publiek be kend zijn. Wieckse Witte in blik is verkrijgbaar in super markten, bij slijters en ook in diverse horecage legenheden. Norbert Kout brandmanager Specialties J Staand v.l.n.r.: Anja Buitenman, Norbert Kout, Paul Wemekes, Kim van Dusseldorp, Madeleine Fraters. Zittend v.l.n.r.: Stefan Renée, Jeroen Sommeling, Ariadne Dee en Dorine van den Elzen. Niet op de foto: Paul Mok, Fred Volk en Hons Mekenkamp.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 22