Uitkomsten STAR Chain communicatie-enquête 'Lazy afternoon' bij 10 flesjes Brand pilsener Bill Withers Medewerkers kregen ook de mogelijkheid om via de enquê te hun vragen te stellen en opmer kingen over het pro ject te maken. De ge stelde vragen, die met name betrekking hadden op de gevolgen van STAR Chain voor de fijnstructuur, zijn inmiddels beantwoord. De vragen en opmerkingen heb ben STAR Chain een goed beeld gegeven van de situatie per vestiging. Welke specifieke ac ties moeten er (nog) worden ondernomen, om welke informatie wordt gevraagd? Vanuit Brand en De Ridder kwamen bijvoorbeeld veel alge mene vragen over het project. Na overleg met de 'Change Agent' van deze vestigingen is be sloten begin april hier STAR Chain presentaties te houden. Dit zal, in verband met de indiening van de adviesaanvraag in april van dit jaar, bij meer afdelingen gaan plaatsvinden. We willen hierbij iedereen hartelijk bedanken voor de reacties! 'Lazy afternoon' mei onder meer: Marvin Gaye Aretha Franklin Louis Armstrong Earth Wind Fire Buckshot LeFonque Blood, Sweat Tears Manhattans Dave Brubeck Isley Brothers Rivella is een natuurlijke dorstlessende frisdrank die zich onderscheidt door zijn natuurlijke smaak en zijn heldere karak ter. Deze productkenmerken worden door een dynamischer en verfrissender etiket verder onderstreept. Op bovenstaande foto ziet u de stap die Rivella met deze overgang gaat nemen. Loes Iedema, communicatiecoördinator STAR Chain Zo'n 2.600 medewerkers en leidinggevenden ontvingen begin februari de STAR Chain communicatie-enquête via Lotus Notes. De in totaal 33 vragen hadden betrekking op kennis, houding en gedrag ten opzichte van het STAR Chain project. Een deel daarvan bestond uit specifieke vragen voor leidinggevenden. De belangrijkste resultaten zijn: 79% van de respondenten kan een STAR Chain doelstelling noemen; 59% zegt genoeg informatie over het project te hebben. Van diegenen die dat niet hebben, vraagt 28% om meer informatie over de uit eindelijke gevolgen voor de functie of afdeling; 85% leest de STAR Chain nieuwsbrief; 34% vindt het taalgebruik in de STAR Chain communicatie moeilijk, 42% vindt dat niet; 29% bezoekt de website van STAR Chain wel eens. Van de medewerkers die de site niet bezoeken geeft 41% aan hier geen tijd voor te hebben en 25% geeft aan geen toegang te hebben tot een pc; 40% van de respondenten geeft er de voor keur aan eventuele vragen aan het manage ment te stellen in plaats van op de STAR Chain website; 45% is het ermee eens dat STAR Chain be langrijk is voor de toekomst van de Heineken- organisatie; 34% voelt zich betrokken bij STAR Chain, 34% niet. Elk pack a 10 x 30 cl. Brand pilsener is tijdelijk voorzien van een gratis cd met vele nummers van bekende artiesten. Het repertoire omvat onder meer "Who is he" van Bill Withers, herkenbaar van de Brand commercial. De speelduur van de cd bedraagt meer dan 1 uur. Vers van 't Vat stelt tien van deze cd's beschikbaar aan de lezers. Hier moet u natuurlijk wel wat voor doen. Voor de nieuwe commercial is Brand op zoek naar muziek die de commercial nog verrukkelijker maakt. Stuur uw originele muzieksuggestie op naar versvanhetvat@lasswell.nl en u maakt kans op de cd 'Lazy afternoon'. Niet iedereen binnen Heineken ontving de en quête, alleen medewerkers en leidinggevenden van de afdelingen of organisatieonderdelen die met STAR Chain te maken hebben: De brouwerijen in Zoeterwoude, Den Bosch, Wijlre en Maastricht; DCS; Afdelingen Centrale Financiële Administratie en Information Services van HNB; Heineken Export Group; Afdelingen Supply Planning en Purchasing van Heineken Nederland Supply; Food. Door een simpele klik op de muis kon het en quêteformulier op het beeldscherm worden in gevuld en geretourneerd aan STAR Chain. Tien procent van de aangeschreven medewerkers heeft dit ook gedaan. De reacties kwamen voornamelijk van de Brouwerij Den Bosch en Heineken Export. Meer informatie over de resultaten kunt u vinden in de presentatie op de website van STAR Chain op het BrowseHuis. Kijk hiervoor onder 'Laatste Nieuws'.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 17