mm Siudmim bmmt Intentieverklaring Service Level Agreement/Transfer Pricing Systeem Meer emzei I minis; ■ra»«SUSHSM noliiii *5*e3a» riagf met de opvallend ^rlrlssende^SÖcidisplay "Heineken voelt zich ver antwoordelijk om naast het brouwen en verkopen van bier de consument voor te lichten over verantwoord alcoholgebruik. Het drinken van een biertje past in een gezonde levensstijl mits je je houdt aan de randvoor waarden. Wij geven daarom op maat gesneden voorlich ting aan diverse doelgroe pen, waarbij wij ook met andere partijen samenwer ken als dit de doeltreffend heid van de boodschap ten goede komt. Veelal in samen werking met andere alco holproducenten via STIVA (Stichting Verantwoord Alcoholgebruik), maar ook met andere partners zoals Tijd voor het practicum koepelend orgaan waarbij alle Nederlandse studen tenverenigingen zijn aange sloten. Wij vinden studen ten een belangrijke doel groep, aangezien er in de studententijd menig biertje wordt gedronken. Alcohol is een genotmiddel met een gebruiksaanwijzing. Dankzij de samenwerking met de LKvV hopen we een bijdra ge te leveren aan verant woord alcoholgebruik in de studentenwereld", aldus Hanneke Heeres van Public Affairs. in samenwerking in dit geval de Vorig jaar is de eerste alco holbeleidsdag voor bestu ren van studentenverenigingen georganiseerd op de Heineken University in Amsterdam. Landelijke Kamer van Verenigingen, een over- Heineken heeft hiertoe het initiatief genomen samen met de LKvV, omdat verschillende nare incidenten rondom alcoholmisbruik op studen tenverenigingen de behoefte van de besturen aan advies en hulp bij het formuleren van een alcoholbeleid aan het licht brachten. Doel van de alcoholbeleidsdag is daarom het kweken van bewustzijn en het verstrekken van informatie over alcoholbeleid aan de besturen van studentenverenigingen. De informatie die gegeven wordt helpt deze verenigingen bij het ontwikkelen van een te voeren alcoholbeleid waardoor ze hun leden bewust kunnen maken wat verantwoord alcoholgebruik is. Sprekers op de dag waren afgevaardigden van verschillende instanties zoals STIVA, Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) en Alcon (een landelijke organisatie, gespecialiseerd in advisering en implementatie van een preventief alcoholbeleid op de werk plek). In de middag konden de besturen kiezen uit drie verschillende workshops: alcoholbe stuursreglement, instructie verantwoord alco holgebruik en risicomomenten voor studenten verenigingen. Miriam Kolenbrander, stagiaire Interne Communicatie De Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV) hield op 8 maart in De Hooiberg een alcoholbeleidsdag voor studentenverenigingen. De LKvV is een van de relaties van de communicatieafdeling van Heineken, die sinds 1 januari bij Commercie is ingelijfd. De zomer komt eraan... Reden voor Vrumona om extra aandacht te geven aan het kleinver- pakkingsassortiment. De verkoop van de 50cl PET-flesjes en 33cl-blikken wordt deze zomer fors ondersteund in de supermarkten. Een additionele verkoopplaats buiten het schap creëert impuls, dus extra verkopen. Daarom gaan de vertegenwoordigers vanaf medio maart op pad met een keuze uit impulskoelers, permanente kunststofdisplays en kartonnen display-mantels. Deze opvallende kwalitatieve presentaties gaan deze zomer zorgen voor extra verfrissende verkopen! Pascal van Ham, Trade marketeer Vrumona

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 12