Siudmien bewust Intentieverklaring Service Level Agreement/Transfer Pricing Systeem getekend De Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV) hield op 8 maart in De Hooiberg een alcoholbeleidsdag voor studentenverenigingen. De LKvV is een van de relaties van de communicatieafdeling van Heineken, die sinds 1 januari bij Commercie is ingelijfd. "Heineken voelt zich ver antwoordelijk om naast het brouwen en verkopen van bier de consument voor te lichten over verantwoord alcoholgebruik. Het drinken van een biertje past in een gezonde levensstijl mits je je houdt aan de randvoor waarden. Wij geven daarom op maat gesneden voorlich ting aan diverse doelgroe pen, waarbij wij ook met andere partijen samenwer ken als dit de doeltreffend heid van de boodschap ten goede komt. Veelal in samen werking met andere alco holproducenten via STIVA (Stichting Verantwoord Alcoholgebruik), maar ook met andere partners zoals in samenwerking in dit geval de Landelijke Kamer van Verenigingen, een over koepelend orgaan waarbij alle Nederlandse studen tenverenigingen zijn aange sloten. Wij vinden studen ten een belangrijke doel groep, aangezien er in de studententijd menig biertje wordt gedronken. Alcohol is een genotmiddel met een gebruiksaanwijzing. Dankzij de samenwerking met de LKvV hopen we een bijdra ge te leveren aan verant woord alcoholgebruik in de studentenwereld", aldus Hanneke Heeres van Public Affairs. Vorig jaar is de eerste alco holbeleidsdag voor bestu ren van studentenverenigingen georganiseerd op de Heineken University in Amsterdam. Heineken heeft hiertoe het initiatief genomen samen met de LKvV, omdat verschillende nare incidenten rondom alcoholmisbruik op studen tenverenigingen de behoefte van de besturen aan advies en hulp bij het formuleren van een alcoholbeleid aan het licht brachten. Doel van de alcoholbeleidsdag is daarom het kweken van bewustzijn en het verstrekken van informatie over alcoholbeleid aan de besturen van studentenverenigingen. De informatie die gegeven wordt helpt deze verenigingen bij het ontwikkelen van een te voeren alcoholbeleid waardoor ze hun leden bewust kunnen maken wat verantwoord alcoholgebruik is. Sprekers op de dag waren afgevaardigden van verschillende instanties zoals STIVA, Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) en Alcon (een landelijke organisatie, gespecialiseerd in advisering en implementatie van een preventief alcoholbeleid op de werk plek). In de middag konden de besturen kiezen uit drie verschillende workshops: alcoholbe stuursreglement, instructie verantwoord alco holgebruik en risicomomenten voor studenten verenigingen. Miriam Kolenbrander, stagiaire Interne Communicatie General managers Marien Kakebeeke (Heineken Nederland Supply) en Mare Bol land (Heineken Export Groep) onderteken den begin maart een intentieverklaring voor een Service Level Agreement/Trans fer Pricing Systeem (SLA/TP). Het SLA/TP- project is drie jaar geleden gestart en is nu onder leiding van Han Kolff (hoofd Planning Control) en ondergetekende (hoofd Bedrijfseconomische Zaken) opge leverd. Met ingang van het jaar 2002 ver vangt het nieuwe systeem de huidige methodiek voor alle Marketing Sales units (Nederland, Export en Amerika). Het SLA/TP-systeem zal een belangrijke toege voegde waarde hebben in het welslagen van de nieuwe organisatie en zal met name helpen bij het aan elkaar zichtbaar maken van ieders accounta bilities. Tevens levert het systeem een bijdrage aan transparantie in kostenstructuren van de or ganisatie en de geleverde diensten en producten. Het SLA/TP-systeem draait sinds 1 januari 2001 naast het huidige systeem. Dit schaduw- draaien heeft als doel de informatiekwaliteit verder te verbeteren en beide organisaties de tijd te geven met de SLA/TP te leren omgaan. Gedeeltelijk vindt vanuit STAR Chain ook nog een inhoudelijke verbetering plaats van de ge bruikte key performance indicatoren. In 2002 moet het nieuwe systeem de huidige methodiek vervangen. Rob Kleinjan, hoofd Bedrijfseconomische Zaken Marien Kakebeeke en Mare Bolland ondertekenen de intentieverklaring voor een Service Level Agreement/Transfer Pricing Systeem

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 10