GEFLITST CONSUMENTEN SERVICE Tijdens zijn reis door Zuid-Afrika logeerde Ton de Groot (oud-mede- werker Heineken Den Bosch) in de huurt van Winterton in een guest- house. Het plafond van de bar in het guesthouse was 'behangen met i petten van allerlei firma's. Er hing echter geen Heineken-pet bij. Op de vraag of men ook interesse had in I i een Heineken-cap, antwoordde de manager dat hij deze graag aan 1 zijn verzameling van ongeveer 300I exemplaren wilde toevoegen. Deze', Heineken-peteen exemplaar dat' Ton de Groot in 1993 ontving ter gelegenheid van de verkoop van dé, 500.000.000ste liter exportbier\ I heeft nu een prominent plaatsje ge\ r—kregen aan het plafond, Sandra Fidom (HTS - EFI te Zoeterwoude) nam deze foto tijdens haar vak. Willemstad. Curasao. Het Heineken-logo wordt hier met de hand op de luifel café geschilderd. Een behoorlijk precies werkje! vakantie in fel van een Dagelijks ontvangen Rose, Bart, Anja en Nel van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën en opmerkingen van onze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in samenwerking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor publicatie uit. De schrijver van onderstaande brief was zo gecharmeerd van een Heineken- reclame dat hij het volgende verzoek indiende bij de Consumentenservice: Geachte heer, mevrouw, Onlangs zat ik televisie te kijken en tijdens het reclameblok viel mijn oog op een uitmuntende reclame. Het betrof een bier reclame waarin een man en een vrouw samen aan de bar zitten en een versnapering bestellen. De barman doet vervolgens zijn uiterste best om de gewenste cocktail voor mevrouw zo exotisch mogelijk te bereiden: "The profession al". Als de man vervolgens om een biertje vraagt, wordt dit flesje hem bruut voorgezet. Op het moment dat de barman het flesje wil openen onderbreekt de man zijn actie en neemt de flesopener in zijn hand. Door de flesopener ra zendsnel door zijn vingers te laten draaien, troeft hij zijn 'concurrent' af en maakt meer indruk op de dame: 'The master'. Sinds ik deze reclame gezien heb, drink ik alleen nog maar Heineken. Welnu, ik was zo gecharmeerd over de wijze waarop de man de flesopener door zijn vingers liet glijden, dat ik mij voornam dit kunstje ook te leren beheersen. Mooi plan, maar ik heb geen flesopener van hetzelfde kaliber. Ik vroeg me dus af waar ik zo'n soortgelijke flesopener kon kopen. Alle slijterijen en huishoudelijke winkels ben ik gepasseerd, maar nergens kon ik slagen. Mijn aandacht ging toen uit naar de makers van de reclame. Mijn gedachten vertelden mij dat zij wellicht de oplossing hadden waar ik zolang naar had gezocht. Via het internet vond ik jullie adres en ik schroomde niet en schreef deze brief. Bij deze wil ik u vragen ofu mij een oplossing kunt geven voor mijn lange speurtocht naar dit apparaat. Letwel, het gaat om een flesopener met een lange steel zoals in de reclame! De Consumentenservice moest de briefschrijver helaas teleurstellen. Deze opener was speciaal voor de commercial gemaakt en blijft eigendom van de 'model-maker'. Wel stuurden zij een ander model die iets langer is dan de standaard-opener in de Heineken-collectie. Ook deze maand ontving de redactie weer een aantal originele foto's, ingezonden door (oud)-collega's, gemaakt in binnen- of buitenland.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 25