Nieuw en verfrissend: Heineken Nederlands Lingen's Lemon in troduceert begin april een bijzonder ver frissende lemonvariant op het bekende Lingen's Blond. Lingen's Lemon is een ver rassende combinatie van bier met een verfijnd bittere smaak en verkwikkende citroenen. Het gebruik van echte citroe nen geeft het bier zijn unieke, sprankelen de karakter. Het alcoholpercentage is, net als bij Lingen's Blond, slechts 2%. Lingen's Lemon speelt in op de groeiende be hoefte aan variatie en verfrissende bieren. Het laagalcoholisch biersegment heeft door de in troductie van lemonbier een sterke groei door gemaakt. Deze ontwikkeling zal door de intro ductie van Lingen's Lemon nog verder worden versterkt. Het in 1994 geïntroduceerde Lingen's Blond is nog altijd het sterkste merk binnen het seg ment. Het wordt het meest gekocht en iedere Nederlander kent het. Onder meer door de op vallende commercials, zoals 'Zwaardvis', 'Zee egel', en recentelijk 'Domino', heeft Lingen's Blond een heel duidelijk en onderscheidend ei gen gezicht, dat door de consument hoog wordt gewaardeerd. Ook de introductie van Lingen's Lemon zal mid dels een tv-commercial worden ondersteund. In een korte vijftien seconden durende spot, zien wij een man in een zinderend hete woestijn. Hij kijkt strak de camera in. Vervolgens neemt hij een grote, sappige hap van een grote, zure ci troen. In zijn gezicht vertrekt geen spier, hoog uit verschijnt er een uitdagende grimas op zijn gezicht. 'Alles onder controle'. Ten slotte ver- Het teom: vrouwen op onderste rij v.l.n.r.: Hilde Smit, Sobine Albios, Plony de Vrij, Astrid Bessems en Lio Haverkamp. Mannen bovenste rij v.l.n.r.: Stefon Pieterse, Rinus Blijleven, Dennis Hogenboom, Stefon Renee en Robin Weening. Niet op de foto: Alexander Koch, Jon Kuijs, Eugenie Kant en Jan Kempers. Lingen's Lemon zal vanaf april in de super markten en bij de slijters door heel Nederland te verkrijgen zijn, alsmede in de horeca. Alexander Koch, brandmanager Specialties schijnt onder de nodige geluidseffecten, de Lingen's Lemon verpakking met daarnaast een heerlijk getapt glas bier.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 17