voor collega Hubert te Braake Een beetje vreemd, maar wel lekker Dit voorjaar timmert Rivella flink aan de weg met een aan tal opvallende winkelvloer promoties. Nadat Rivella eind 2000 haar verfrissende ka rakter op succesvolle wijze onder de aandacht bracht met de 'win een overwinte ring in de koelkast'-pro- motie, trekt ze die lijn nu door met een sales promotion waarbij de consument een prach tig, verfrissend glas meekrijgt. Deze gla zen worden in vijf honderd supermark ten in een opvallende display gepresenteerd. Bovendien kun nen alle Rivella-drinkers naar de opgefriste Rivella-website (www.rivella.nl) surfen om kans te maken op een jaar lang gratis Rivella. Rodger Schoester, Nationale Promotie coördinator Specialties Vrumona Collega Hubert te Braake (momenteel e-procurement development manager Corporate Purchasing bij Research and Development (R&D), Zoeterwoude) ontving eind januari van het Engelse Instituut van Electrical Engineers (IEE) de Heaviside Premium Award. Deze prijs is vernoemd naar de wiskundige O. Heaviside (1850- 1925). Hubert kreeg deze samen met een voormalige collega-onderzoeker uit Portugal voor de beste wetenschappelijke bijdrage op het gebied van regeltechniek en wiskundige modelvorming. De prijsuitreiking vond plaats in hartje Londen in het kantoor van IEE. Volgens de jury was de bijdrage van Hubert een uitstekend voor beeld van nieuw ontwikkelde theorie en de toepassing daarvan in de praktijk. Hubert te Braake over de prijs: "Natuurlijk ben ik erg trots. Maar eigenlijk vind ik het nog veel belangrijker dat het werk toepasbaar is voor Heineken. Deien van deze aanpak kom je nu al tegen in bepaalde R&D-producten. Verder kunnen elementen worden gebruikt voor het analyseren van grote hoeveelheden data (denk aan productie data, marketing data, financiële data, data uit SAP, et cetera), zodat daaruit geschikte informatie kan worden gehaald." Erkenning Volgens Klaas Tiktak, section head Process Development and Optimization betekent deze award een stuk erkenning van het hoge niveau van de afdeling Research and Development bij Heineken. "De prijs geeft aan dat we als R&D goede mensen kunnen vinden voor onze af deling. En dat komt natuurlijk heel Heineken ten goede. Daarnaast biedt deze prijs een goede mogelijkheid te wijzen op het nut van procesoptimalisatie en data-analyse. Hubert te Braake (links) neemt de prijs in ontvangst Die gebieden worden binnen Heineken toch vaak onderschat", aldus Klaas. "We kunnen Heineken-processen met digitale technieken nog op veel plaatsen beter laten verlopen. De afdeling R&D kan hierin een voortrekkersrol spelen." Afdeling Corporate Purchasing R&D

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 13