Reacties mil betrokkenen op. de succesvolle plot in Hoofddorp VI o i Heineken Brouwerijen Ruud Bakker, overall projectleider Heineken Brouwerijen site "De pilot van de HBsite verloopt succesvol. De feedback die wij als projectteam ontvangen is positief. Op maandag 12 februari, de dag dat we 'live' zijn gegaan, bleek dat een aantal ho recaondernemers zich in het weekend al had aangemeld. Hieruit blijkt hun enthousiasme om deel te nemen aan het werken met de Heineken Brouwerijen site. Uit de reacties van ondernemers vernemen wij dat de nieuwe ma nier van bestellen hen makkelijk afgaat. Naast het bestellen biedt de site ook horecanieuws, informatie en diensten zoals: administratie, in koop van bedrijfsmeubilair, evenementenservi ce en taptechniek. De volgende stap in het project is het evalueren van de pilot. Dit doen we met behulp van en quêtes, feedback van horecaondernemers, rap porten van de helpdesk en een interne evalu atie. Aan de hand van deze evaluatie bekijken we hoe we het aantal aangesloten horecaon dernemers kunnen gaan uitbreiden. Ook gaan we bepalen hoe de toekomstige organisatie eruit komt te zien en hoe we dit project gaan integreren in de totale Heineken-organisatie. Ik vind het zelf leerzaam om aan dit project, dat een hele verandering in de Horecaorganisatie met zich meebrengt, deel te nemen. Je bent breed in de organisatie bezig en je maakt het hele proces van idee tot realisering mee. Ook is het erg leuk om met een groot aantal verschil lende Heineken-medewerkers, die allemaal hard werken om het project tot stand te bren gen, samen te werken." Mark Tromer, (links) projectleider landelijke introductie "Ik ben zelf horecavertegenwoordiger, maar bin nen het Heineken Brouwerijen site-projectteam vervul ik meerdere rollen. De voorbereidingen voor de introductie bij de andere vestigingen en de trainingen die daar worden gegeven, worden mede door mij verzorgd. Daarnaast begeleid en evalueer ik samen met onder andere Marcel van der Schee de pilot in Hoofddorp. Tot slot ben ik ook een zogenaamde gewestelijke coach voor het gewest Noord-Oost. Dit houdt in dat ik er samen met de andere gewestelijke coaches De Heineken Brouwerijen site, www.Heineken-Brouwerijen.nl, is op 12 februari 'live' gegaan. Onder begelei ding van acht vertegenwoordigers doen vijftig horecaondernemers in Hoofddorp hun bestellingen via de site. De pilot verloopt voorspoedig en in april zullen alle vestigingen met de site gaan werken. Hieronder een aantal reacties van betrokkenen op het verloop van het project op de unit Hoofddorp. "Wij zijn als unit Hoofddorp destijds benaderd voor het meewerken aan de pilot vanwege een aantal redenen. Ten eerste het feit dat we hier positief ten opzichte van het gebruik van inter net staan en mijn goede contact met Ruud Bakker, de overall projectleider. Daarnaast speelden de omvang van de unit en de gunsti ge ligging ten opzichte van Zoeterwoude ook mee in de beslissing. Binnen de unit is een aantal personen vrijgemaakt die zich bezighou den met de Heineken Brouwerijen site. Hieronder vallen Mark Tromer, Boudewijn van der Kroon en Marcel van der Schee. Samen houden we in de gaten wat de reacties van de horecaondernemers zijn. Deze reacties spelen we dan door naar het projectteam dat vervol gens eventuele aanpassingen aan de site kan doorvoeren. Persoonlijk sta ik erg positief tegenover de Heineken Brouwerijen site en ik zie het als een grote kans voor Heineken. Het is een geweldige drijfveer om te mogen meedoen en invloed te kunnen uitoefenen op vernieuwing van de organisatie." Pons Hoogendoorn, unitmanager Hoofddorp voor zorg dat alle vestigingen op schema liggen voor de landelijke uitrol van de Heineken Brouwerijen site. Bij de start van de pilot ben ik zelf bij drie klan ten langs geweest om hen te helpen bij de re gistratie en het plaatsen van hun eerste order. De reacties van de ondernemers zijn behoorlijk positief. De opmerkingen die je van hen ont vangt worden teruggekoppeld en zo worden de kleine problemen, die de ondernemers tegen komen, opgelost. Zelf ben ik ontzettend enthousiast over het meewerken aan dit project. In zes maanden heb ik veel nieuwe dingen geleerd, wat zeker een verrijking is van mijn eigen kennis. Het is erg leuk om het uiteindelijke resultaat te zien. Ook het samenwerken met zowel de Heineken- als de Accenture-medewerkers, die allen ont zettend gedreven zijn, verloopt perfect." Miriam Kolenbrander, stagiaire Interne Communicatie "Van tevoren heb ik samen met mijn col lega's van de unit Hoofddorp een cursus gevolgd over het omgaan en werken met de site. Tot nu toe verloopt het werken met de nieu we manier van bestellen erg goed. Het is vrij makkelijk om mee te werken. Van de horecaondernemers heb ik alleen nog maar positieve reacties ontvangen. Ik vind het spannend om hieraan deel te nemen, het is een nieuwe uitdaging. Het is echt weer eens wat anders." Marlies de Jong, verkooptelefoniste unit Hoofddorp Het nieuwe HBsite-logo. In opril stort een odvertentiecampogne in vak- bloden. Meer hierover in het volgende nummer von Vers van 't Vat

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 11