Het mrnsmjaar 2000 Begin januari vonden bij alle vestigingen de nieuwjaarsbijeenkomsten plaats, waarbij traditioneel de nieuwjaarsspeeches werden uit gesproken. Daaruit werd duidelijk dat 2000 in het teken stond van een aantal belangrijke projecten binnen Heineken, zoals STAR Chain en Modernisering Sociaal Beleid. In Amsterdam bij Heineken N.V. werd meer gesproken over Visual Identity en de invoering van HeiCORE. Ook de prestigieuze Willem I prijs werd genoemd. Amsterdam In het volgepakte personeelsrestaurant van A/Wet hield Raad van Bestuursvoorzitter de heer Vuursteen zijn traditionele nieuwjaars- speech voor de medewerkers van Corporate Office. Hierin blikte hij terug op hoogtepun ten uit het afgelopen jaar en keek hij vooruit naar 2001. Bunnik Philip de Ridder hield zijn eerste nieuwjaars- speech voor de Vrumonianen, waarbij de frismarkt centraal stond. Allereerst memoreerde de heer Vuursteen dat de overgang naar het jaar 2000 goed was ver lopen. Dat ging niet vanzelf, daaraan gingen ve le inspanningen vooraf. "Maar we konden het afgelopen jaar direct aan het werk. Dit bete kende onder meer een verdere roll-out van HeiCORE (zie ook pagina 4/5, red.), de Standard Chart of Accounts (SCOA), Activity Based Costing en STAR Chain." Ook werd de nieuwe huisstijl (de Visual Identity) ingevoerd, te beginnen bij Spanje, Heineken USA en Corporate Office. De spreker noemde dit een ontwikkeling waarbij het merk en de on derneming elkaar versterken. Het verkrijgen van de Koning Willem I prijs was een belangrijk moment voor de onderneming. De bestuursvoorzitter constateerde dat dit feit binnen de onderneming weinig aandacht heeft gekregen, maar buiten ons bedrijf des te meer. "We mogen deze prestigieuze prijs zien als een bekroning van vele jaren consistent werk." De heer Vuursteen vertelde dat hij deze week de twintigste foto van Al Gore met een flesje Heineken in zijn hand, van een relatie kreeg toegestuurd uit een internationale krant. De foto ging de hele wereld over. Wat ook in een veelvoud aan publiciteit resulteerde was uiter aard het Holland Heineken House tijdens de Olympische Spelen in Sydney. Terugblikkend constateerde de heer Vuursteen dat de beleggers de inspanningen van Heineken wisten te waarderen, Heineken sloot het jaar af met de derde plaats op de lijst van de meest gestegen AEX-fondsen. De beurskoers kende vorig jaar een stijging van 33%. 2001 heeft volgens de heer Vuursteen weer zijn eigen uitdagingen die een beroep zullen doen op onze flexibiliteit en wendbaarheid. De heer Vuursteen: "We gaan er weer voor met passie voor onze merken en onze onderneming en met een obsessie voor de beste resultaten van ons werk. En, laten we niet vergeten ons werk met plezier te doen."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 8