Bmofmin 4 ir n N.V. is b 2 6 april a. a n Boxm e |rr of ft M Mare Bolland wordt per diezelfde datum opge volgd door René Hooft Graafland (nu Corporate director Marketing). Deze wordt op zijn beurt opgevolgd door Theo de Rond (nu commercieel directeur Heineken Nederland B.V.). Algemeen directeur Erik Korthals Altes van Heineken Nederland neemt dan tevens de functie van commercieel directeur op zich. Massimo von Wünster (nu commercial director Heineken Italia) wordt de opvolger van Jean- Frangois van Boxmeer. t Ju k - I TOS More Bollond Jeon-Frongois van Boxmeer Erik Korthals Altes Theo de Rond Sinds september 2000 werken Heineken Nederlands Beheer en Corporate Human Resources aan een grootschalig project om ervoor te zorgen dat Heineken-managers daadwerkelijk de hulpmiddelen hebben, die nodig zijn voor de vorming van het personeel in alle geledingen. In Vers van 't Vat 11 kon u al lezen hoe een team van Human Resources en lijnmanagers zich verdiept in de vraag hoe Heineken op de huidige, sterk concurrerende arbeidsmarkt een van de aantrekkelijkste werkgevers kan blijven. Dit Attracting Retaining'-project wordt gespon sord door een zogeheten Challenge Group. Deze bestaat uit directeuren van Corporate en Nederlandse werkmaatschappijen. Onderzoek Om te begrijpen wat Heineken hiervoor moet doen, werd in de eerste projectfase onderzocht hoe een willekeurige selectie van managers uit de gehele onderneming hierover dacht. In november/december werden ruwweg 150 men sen ondervraagd in 1-op-l-gesprekken, focus- groepen, via mail en telefonische interviews. Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door een extern adviesbureau, hield rekening met de mening van jonge afgestudeerden die op een baan bij Heineken hoopten en een selectie van mede werkers die de onderneming onlangs had verlaten. De resultaten zijn 15 januari gepresenteerd aan de Challenge Group. Een vervolgbijeenkomst om de aanbevelingen te bespreken, staat voor half februari gepland. Intussen wordt gewerkt aan initiatieven om de wervingsprocessen en de daar bij gebruikte materialen nieuw leven in te blazen. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de directeur van uw organisatie. Marijke Jansen, projectleider "We worden zonder twijfel beschouwd als een van de beste en meest stimulerende onderne mingen om voor te werken. Zoals ook geldt voor onze merken, zijn we constant op zoek naar we gen om concurrerend en succesvol te blijven. We willen de beste werknemers aantrekken en dat is natuurlijk wat elk ander bedrijf ook wil. Daarom moeten we nadenken over de wijze waarop we mensen aantrekken en werven en hoe we hen gedurende hun hele carrière bij ons kunnen ontwikkelen en vormen. Daarom draait het in dit project", zeggen Mare Koster (direc teur HNB) en Rik Bart de Jonge (directeur Corporate Human Resources).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 5