Jp Geslaagd Murphy ys feest in de Melkweg CRYSTAL CLEAR OVER J ■il! 5 De eerste Murphy's Irish Bash is een groot succes gebleken. Alles i was aanwezig om er zaterdag 9 december in de Amsterdamse y Melkweg een geslaagd Iers feest van te maken. En geslaagd was het zeker. Het Murphy's bier vloeide rijkelijk, de artiesten waren goed en het publiek was laaiend enthousiast. Ronnie Drew De Murphy's Irish Bash heeft onge- ■f k veer twaalfhonderd bezoekers getrok ken, onder wie veel leren. Zeven honderdvijftig kaartjes zijn er verkocht voor de live-bands die tot middernacht op traden en vierhonderdvijftig voor de Dance Arena, waar DJ Wizard vanaf 00.30 uur zijn Celtic Dance Trance ten gehore bracht. Asian (lerlands nummer één band), Ronnie Drew (Dubliners), Thin az Lizzy en de vele andere artiesten die optraden, hebben ervoor gezorgd dat de Ierse sfeer er helemaal inzat. Er werd veel gedanst, meegezongen en bier gedronken. Het Murphy's Irish Stout was aan het eind van de avond uitverkocht en het Murphy's Irish Red bijna. De be zoekers van het feest voelden zich helemaal thuis. Flink fees tend en dansend gingen ze van de ene naar de andere zaal. Jong en oud genoten zichtbaar van de spetterende optredens, ledereen, van Ierse afkomst of niet, heeft genoten van een fantastische avond. Onder de mediagasten bevon den zich twee DJ's, een pro ducer van Radio 3 en twee pro ducers van Amsterdam FM. Ook was er een af gevaardigde van de Ierse ambassade. De laat ste was erg enthousiast over de kwaliteit van de muziek en over hoe goed alles geregeld was. Ook heeft hij Mark Gilligan (Poucha Promotions en organisator van Murphy's Irish Bash) benaderd om eventueel meer culturele Ierse activiteiten te organiseren in Nederland. Asian is zelfs gevraagd om volgend jaar op Pinkpop te komen optreden. "Het was een succesvol evenement, dat zeker indruk heeft gemaakt binnen de Nederlandse en Ierse muziekwereld", aldus Mark Gilligan. "Ik voelde een warme sfeer in de Melkweg en ik weet zeker dat ik niet de enige was." Marloes van Berkel, stagiaire Interne Communicatie Onlangs hebben Vrumona B.V. en Hero Nederland B.V. overeenstemming be reikt over de overname van het merk Crystal Clear. Crystal Clear is een bronwater met fruitsmaak en zeer succesvol in de thuisverbruik- markt. Het merk combineert de gezonde eigenschappen van bron water met de lekkere lichte smaak van een frisdrank. Voor Vrumona past de overname van Crystal Clear binnen haar strategie om een sterkere positie in de groeien de watercategorie op te bouwen. De overname vond plaats per 1 ja nuari 2001. In 1997 is Crystal Clear succesvol geïntroduceerd en creëerde daarmee een compleet nieuw marktsegment. In de afgelopen jaren is Crystal Clear uitgegroeid tot marktleider met een afzet van zo'n 80.000 hectoliter per jaar. Vrumona, die met merken als Sourcy, Perrier en Vittel een assorti- ments-aanbieder van waters j is, wil de consument met na me waterproposities aanbie den die inspelen op de be hoefte aan variatie. Voor de handelspartners voegen deze waterproposities waarde toe aan de watercategorie. Crystal Clear is derhalve een prima aanvulling op de merkenport folio van Vrumona. Crystal Clear is een heldere, lichte, lekkere dorstlesser op basis van natuurlijk bronwater en aroma's. Crystal Clear bevat kool zuur en heeft een lage calorische waarde van minder dan 0.1 kcal per 100 ml. Dit is minder dan de meeste light-frisdranken. Crystal Clear richt zich vooral op bronwaterliefhebbers die behoefte hebben aan smaakvariatie en op fris drankdrinkers die op zoek zijn naar een gezond en licht alternatief. Vrumona wil de positie van Crystal Clear verder gaan uitbouwen en daartoe het merk actief gaan ondersteunen met een uitgebreid instore promotieplan, media-activiteiten en sampling. Bron: persbericht december 2000 J 07 4

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 29