Q "<2 Sail 2000 en de jaarlijkse Uitmarkt in Amsterdam zijn bij het verschijnen van dit blad al weer een maand achter de rug. Twee zeer geslaagde evenementen met Heineken als hoofdsponsor. Zo'n drie miljoen bezoekers wisten het weekeinde van 25, 26 en 27 augustus onze hoofdstad te vinden voor een bezoek aan de culturele activiteiten van de Uitmarkt en de prachtige tall ships in de IJ-haven. De Uitmarkt had bovendien de primeur van het zogenoemde 'recycle-vaasje' van Heineken. Sail en de Uitmarkt konden niet stuk bij het publiek. Mede door het prachtige zomerse weer kwamen er veel bezoekers naar de hoofdstad. De 23e Amsterdamse Uitmarkt trok ruim een half miljoen bezoekers, evenals vorig jaar. Op sommige plaatsen tussen het Muziektheater, de Nieuwmarkt en de Munt, was het soms behoorlijk druk. Ook de 32 bin- nenpodia trokken grote belangstelling. Heineken Nederland introduceerde bij wijze van proef tijdens dit evenement een speciale milieubeker. Vier grote j i creatief opgelost. Een definitieve evaluatie met alle betrokkenen volgt nog." Heineken Sail House Het vijfjaarlijkse evenement Sail bracht de meeste bezoekers op de been. Heineken had hier, samen met mede hoofdsponsor Dutchtone, een terrein aan de Oostelijke Handelskade ingericht (zie ook Vers van 't Vat 8). Hierop stonden onder meer een Heineken Sail House, dat de sfeer ademde van het Heineken Holland House, en een gastentent. Buiten was een groot scherm opgesteld, waar- —jgi. op naast filmbeelden van Sail •HOrmSNH ook een comPutersPel te zien was, dat bezoekers van Sail met elkaar op het podium konden spelen. Een spel met, u raadt het al, boten in de hoofdrol. De twee deelnemende animatie schepen (groen en oranje) wa ren vernoemd naar de twee hoofdsponsors. "Het was de eer ste keer dat we op die manier met een andere hoofdsponsor samenwerkten. En dat verliep goed", vertelt Annigje Bijvoet, ju nior brandmanager Heineken Sail 2000 werd goed bezocht wanneer de rest van het terrein al verlaten was. Je kon bij ons jezelf zijn en dat concept sprak zeker aan. Daarnaast hebben wij zo'n twaalfhonderd gas ten ontvangen in onze gastentent en op de Khersones, het schip dat voor het terrein lag aan gemeerd. Overigens was dit schip ook te bezichtigen voor het publiek en daarvan hebben duizenden ge bruikgemaakt. Kortom, het was voor ons een groot succes." Marguerite de Ruijter De Heineken Pïeremachocheltocht was een groot succes De Uitmarkt horecagelegenheden deden aan deze test mee. Heineken hoopt zo de grote berg afval, die ontstaat door vertrapte plastic bekers, te verkleinen. De be ker, een kopie van het bekende 'Heineken-vaasje', was voorzien van een 'retour bar'-logo en Uitmarkt logo. En om ervoor te zorgen dat bezoekers de be kers ook daadwerkelijk terugbrachten, werd statie geld geheven. "De test is succesvol geweest", vertelt Stephanie Koenders (Perszaken en Woordvoering Heineken Nederland). "De reacties van de onderne mers en consumenten waren over het algemeen po sitief. 'Kinderziektes' van het begin zijn vrij snel en Sponsoring. Zij en vele andere Heineken-colle- ga's waren het hele week eind in touw om Sail voor Heineken tot een goed einde te brengen. "Bezoekers vonden het heel gezellig op het terrein zelf en in ons Heineken Sail House bruiste het van activiteiten, zelfs tot een uur of half één 's nachts

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 8