Slimmeriken schrijven limeri mor MURPNys AS TOUGH AS YOU THIHK. Augustus vorig jaar vond de introductie plaats van Murphy's Irish Red Beer in het thuis- schappositie optimaal. De introductie van verbruikkanaal. Nu, een jaar na introductie, behoort deze rode Ier tot de toptien van Murphy's Irish Red heeft ook in de horeca tot populairste speciaalbieren in Nederland. Murphy's Law ('Anything that can go wrong, een impuls geleid. Het volume van Murphy's will') blijkt gelukkig niet altijd op te gaan! Red en Stout is sterk gestegen en het aantal authentieke Murphy's Pubs is toegenomen tot Belangrijke succesfactoren van Murphy's Irish een unieke en geliefde propositie. Daarnaast ruim 50 (ongeveer 50% van het totale aantal Red zijn onder meer het doordrinkbare karakter, draagt ook de eigen bierbeleving, met de on- Ierse pubs in Nederland). de Ierse afkomst en de unieke bierbeleving. derscheidende 50cl. fles en authentiek pint- Murphy's Irish Red is met zijn mooie roodgou- glas, bij aan de populariteit van Murphy's Irish Slainte! den kleur en verfijnd bittere smaak een verfris- Red. De Ierse manier van bier drinken is soci- send en doordrinkbaar speciaalbier. Het seg- aal en gezellig en dit onderscheidt zich van het Alexander Koch, ment doordrinkbaar speciaalbier, waartoe ook traditionele speciaalbier drinken, dat meer indi- brand manager Specialties amber- en witbieren behoren, kent al enkele ja- vidueel genieten is. ren een flinke groei. De pay off 'It's not as tough as you think' benadrukt het doordrinkba- Op televisie wordt Murphy's ondersteund met re karakter van Murphy's. De zin ontkracht ook een opvallende commercial waarin het thema .4 de vooroordelen die er ten aanzien van Engelse Murphy's Law centraal staat. Ook in andere en Ierse bieren leven (ontoegankelijk, zwaar, communicatie is dit thema steeds terug te vin- 9HHHB donker bier, zonder schuim). Ierland geniet een den. Deze gekozen insteek biedt legio mogelijk- toenemende belangstelling bij de consument. heden en zal daarom in de toekomst nog verder Als vakantieland wordt het steeds populairder worden uitgewerkt in communicatie en promo- -dffilLV:f f en Ierse pubs schieten als paddestoelen uit de ties. Zoals vermeld behoort Murphy's Irish Red grond. Binnen speciaalbier is Murphy's Irish inmiddels tot de toptien van populairste speci- Red een welkome afwisseling van bijvoorbeeld aalbieren in Nederland. De verkrijgbaarheid bij I de vele Belgische speciaalbieren. De combina- supermarkten en slijters is goed en met het on- Jp Pt tie doordrinkbaar en Iers maakt Murphy's tot langs geïntroduceerde fourpack is ook de rJrfisT Wieckse Witte biedt dit najaar nog vele zonnige momenten! Want wie een pileerke Wieckse Witte koopt in een horecagelegenheid of een sixpack Wieckse Witte in een supermarkt, maakt kans op fantastische prijzen, zoals een tweedaagse Kastelentrip voor twee personen rondom Maastricht. Het enige wat de deelnemers aan deze actie hoeven te doen is een limerick zo origineel mo gelijk afmaken. De aanzet tot deze limerick staat op een actiekaart die in een groot aantal horecagelegenheden in een toonbankdisplay staat en die zich gedurende de actieperiode ook aan de binnenzijde van elk sixpack Wieckse Witte in de supermarkt bevindt. De actieperio de is van half september tot half oktober, be wust na de zomer om ook in het najaar Wieckse Witte bij iedereen onder de aandacht te bren gen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 26