Heineken bij top merken Europa Met de introductie van Sisi No Bubbles in 1996 heeft Sisi het Sinas zonder prik-segment opengebroken en verder ontwikkeld. Inmiddels maakt het koolzuurvrije segment in omzet al 22% van de totale Sinas-plas uit. De succesvolle introducties van de va rianten Sisi Action, Sisi Shaky en recentelijk Sisi No Bubbles Light en Sisi Sinaasappel-Framboos hebben hieraan een grote bijdrage geleverd. Binnen het Sisi zonder prik-assortiment hebben de verschillende pro ductvarianten een eigen toegevoegde waarde, door bijvoorbeeld de toe voeging van vitamine C aan Sisi No Bubbles, zuivel aan Sisi Shaky en druivensuiker aan Sisi Action. Om de gehele Sisi zonder prik-familie extra onder de aandacht te bren gen, ging begin september een aansprekende Sisi back-to-school-pro- motie van start. Bij aankoop van drie verpakkingen Sisi zonder prik ont vangt de consument een opvallende en praktische Sisi-rugzak. De pro motie loopt op alle grootverpakkingen Sisi zonder prik en wordt door de Vrumona-vertegenwoordigers ingezet op winkelniveau. De actie loopt de gehele maand september. Pascal van Ham, trade marketeer Sisi intelligence Factory van Young Rubicam liet 2400 zogenoemde trendscouts onder zoek doen naar de bekendste merknamen in Europa. Daarbij kwamen de volgende tien namen uit de bus: Adidas, Heineken, L'Oreal, Nokia, Telefonica, DaimlerChrysler, Ikea, LVMH, Philips en Virgin. "Wat al deze merken met elkaar gemeen hebben, is een consistente boodschap die in alle producten te rug te vinden is", aldus Marina Salzman, de presi dent van Intelligence Factory. "Fieineken is volgens het bureau een zeer populair merk. Het bier wordt in 170 landen in de wereld verkocht. De internationa le aanwezigheid is fors uitgebreid door de overname van brouwerijen in onder meer Frankrijk, Italië, Griekenland, Ierland en Oost-Europa." Volgens Salzman is de populariteit van Heineken te danken aan de strakke richtlijnen voor het brouwen. "Het bier is in Nigeria netzo goed als in Groot-Brittannië." Bron: Wall Street Journal van 11 augustus ^ss»\ Dit najaar staat voor Dr Pepper in het teken van basketbal. Als stoere Amerikaanse sport past basketbal uitstekend bij Dr Pepper, dat zijn stoere imago eveneens graag op onver wachte wijze bij tieners voor het voetlicht brengt. Deze campagne uit zich op verschil lende manieren: zo zullen gedurende deze winter op circa 75 middelbare scholen spe ciale basketball-clinics worden gegeven. De scholieren zullen les krijgen van een bas ketbalspeler uit de eredivisie en er zal volop Dr Pepper worden geschonken. Om deze tournee op spectaculaire wijze onder de aandacht te brengen van alle tieners in Nederland, organiseert Dr Pepper op 4 no vember een groot basketbalspektakel in Eindhoven; de Dr Pepper Hoops. Naast de diverse basketbal-spellen zullen stuntteams voor het nodige basketbalspektakel zorgen. Diverse bekende DJ's en een optreden van de populaire rapper Def Rhymz zullen de dag van een muzikaal tintje voorzien. Om hieraan zoveel mogelijk bekendheid te geven kunnen duizend tieners hiervoor kaartjes verkrijgen via de actie-etiketten op de Dr Pepper 1,5 liter flessen. Tevens zal Radio 538 er volop aan dacht aan besteden, zullen opvallende schoolcards in de scholen de tieners op dit spektakel attent maken en worden alle bas ketbalveldjes in Nederland voorzien van de nodige Dr Pepper bestickering. Ten slotte zullen er in de supermarkten displays wor den geplaatst waarbij bij aankoop van Dr Pepper een sportieve Dr Pepper bidon mee naar huis kan worden genomen. Rodger Schoester, Nationale Promotie coördinator Vrumona

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 19