Leven in de Brouwerij op televisie Sinds 1 september heeft Heineken, in samenwerking met RTL5 en John de Mol Produkties, een eigen televisieprogramma: 'Leven in de Brouwerij'. Het gaat om live-uitzendingen vanuit café De Kroon aan het Rembrandtplein in Amsterdam, elke vrijdagavond tussen 21.00 en 22.00 uur. De presentatie is in handen van Jan Douwe Kroeske. Centrale thema's zijn Heineken en het Oranjegevoel. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat Heineken een eigen programma op de televisie heeft. Mark Ruygrok (Marketing Heineken) hierover: "De belangrijkste reden hiervoor is dat Heineken op een verrassende manier de verbondenheid tus sen het Heineken-merk en het Oranjegevoel meer gestalte wil geven. Heineken is altijd actief be trokken geweest bij verrichtingen van bijvoorbeeld het Nederlands voetbalelftal (zoals bij Euro 2000) en onze Olympische sporters (met het Holland Heineken House). Ook heeft Heineken al jaren een binding met Koninginnedag." Oranjegevoel In het Heineken televisieprogramma komen, put tend uit de actualiteit van de betreffende week, gasten waarop we in ons land trots zijn. Ook be vat het programma binnen- en buitenlandse re portages, waarin Nederlanders gevolgd worden die op sportief, cultureel of maatschappelijk ge bied een prestatie van formaat hebben neergezet of dat naar verwachting gaan doen. Het programma bevat een 'Oranjejournaal', waar in wordt vooruitgekeken naar een aankomend evenement waarbij nationale prestaties te ver wachten zijn. Dit zijn bijvoorbeeld het EK en WK Typisch Heineken Verder sluit het programma elke keer bruisend af met een optreden van muzikanten van eigen bo dem. Daarbij kan worden gedacht aan bands die internationaal zijn doorgebroken of dat gaan doen. Het programma is dynamisch, sympathiek en bruisend van opzet, kortom; typisch Heineken. De presentator en de gasten passen daarbij. Maar ook uitgaanstips en een sms-spel verster ken dit. Leven in de Brouwerij heeft alle ingre diënten in zich om een spraakmakend programma te worden. Meer weten? Ga voor meer informatie over Heineken en oranje in het televisieprogramma Leven in de Brouwerij naar: www.oranje.nl. Voor of na het programma kun je op www.oranje.nl/levenindebrouwerij met gasten chatten, stemmen op een stelling, of je mening over een onderwerp geven. Op deze site tref je ook een archief aan van de opvallendste beelden en uitspraken uit het programma. Peter Everts t *4 iegin dit jaar startten de voorbereidingen Ivoor dit grote feest. Er werd op initiatief van 'Jan Willem Buij een Jubileumcommissie op gericht, bestaande uit Karin Willems, Esther Boot, Henk Arens, Jaco Bakker, Arie van Dijk, Peter Everts en Anneke van de Wijngaart (voorzitter). Deze club maakte het plan voor een tweetal ont vangsten van elk 750 mensen, rekeninghoudend met een extra ontvangst bij grote belangstelling. Het plan werd voorgelegd aan unitmanager Nico Nusmeier. Hij ging akkoord, op voorwaarde dat het aantal per ontvangst op 1100 mensen zou worden gesteld. De commissie had er een uitdaging bij! voetbal, de Olympische Spelen, het EK en WK Schaatsen, de Tour de France, Davis Cup tennis, et cetera. Het Oranjejournaal kan echter ook gaan over Koninginnedag in Amsterdam, of over een an der 'oranje' onderwerp. Drie ontvangsten Naast de Jubileumcommissie, werd vervolgens bin nen Productie Zoeterwoude een organisatiecomité opgericht. Hierin zaten Arie van Dijk, Hans Wesselingh, Ben Verberg en opnieuw Henk Arens, Jaco Bakker en Anneke van de Wijngaart, met als voornaamste taak het regelen van alle facilitaire voorzieningen voor het verjaardagsfeest op de plek van de voormalige Colonne 3. Centraal ging de Jubileumcommissie aan de slag met voorbereidin gen als het vervaardigen van de uitnodiging die op alle huisadressen in Zoeterwoude in de bus zou vallen. De reacties daarop waren dermate overwel digend, dat de commissie al snel besloot om in derdaad een derde ontvangst in te plannen en wel op vrijdag 8 september 's avonds.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 12