fes val in Bloem* ndail Het zomergevoel van Heineken! BeaTs On festival bij strandpaviljoen: Woodsfock De fiusf Lido Het fraaie strand van Bloemendaal is de laatste jaren steeds meer het terrein van fees ten en evenementen. Dit strand onderscheidt zich van andere door een zeer sterke mix van verschillende kwalitatieve horecabedrijven met elk een eigen publiek. Zo'n zes jaar geleden begonnen de eigenaren van twee strandpaviljoens met het organiseren van de strandfestivals. Deze droegen tot voor kort de naam 'Beach Pop', maar zijn twee jaar ge leden omgedoopt tot 'Beat's On'. Gedurende drie zondagen in juli en drie zon dagen in augustus was het groot feest op het Bloemendaalse strand. Bij redelijk tot mooi weer kwamen zo'n 20.000 mensen de pavil joens bezoeken. Het feest begon al vroeg in de middag en de muziek ging door tot bijna mid dernacht. De artiesten die optraden waren veel al spraakmakende bands en DJ's uit binnen- en buitenland. Het is overigens elk jaar weer zwoe gen voor de horeca-ondernemers om een aan trekkelijke programme ring in elkaar te zetten. Maar velen van hen hebben contacten in de muziekwereld en daardoor komen er elke keer opnieuw verrassende artiesten, zoals onder an dere DJ Mamix, DJ Derrie, DJ Josz, Superfunk en Zucco 103. Het programma werd van te vo ren bekendgemaakt via dagbladen, internet, fly ers en posters. Chris Moerkerk, sinds begin dit jaar de nieuwe eigenaar van paviljoen 'De Zomer', werkt nog steeds bij zijn oude werkgever discotheek Paradiso in Amsterdam. Samen met zijn oude werkgever brengt hij het programma 'Paradiso aan Zee'. Dick Koopman, eigenaar van paviljoen 'Solaris' is tevens mede-eigenaar van disco theek Stalker in Haarlem. Ook hij zit helemaal bovenop de nieuwste ontwikkelingen wat betreft nieuwe muziekstromingen en culinair genieten op het strand. Een aantal eigenaren van 'De Republiek' is tevens eigenaar van de NL Lounge in Amsterdam. Zij zijn helemaal ingevoerd in het zogenoemde 'loungen', een hedendaagse, po pulaire manier van uitgaan. Woodstock is ooit begonnen met wat bij elkaar geraapte meubels van het grof vuil en is uitgegroeid tot een echt relax paradijs, waar je sinds dit seizoen ook erg lekker kunt eten. Bij 'De Kust' kun je genieten van culinaire gerechten aan de zee. De blauw/witte-uitstraling van dit paviljoen doet zijn naam eer aan en geeft ook dit paviljoen een ei- gen, unieke sfeer. Alle paviljoens, op 'Lido' na, zijn klant van Heineken Brouwerijen Hoofddorp en verkopen Heineken bier als hoofdmerk. Behalve Heineken op de tap, verkopen ze ook de Heineken Longneck. De drankenbestelling voor de festivals veroorzaakte iedere week weer een groot feest in onze unit Hoofddorp. Vooral de Longneck, Bacardi Breezer, Sol, Corona, Vittel, Rosé en witte wijnen werden met pallets tegelijk besteld! Het was voor onze chauffeurs Jan en Ton dan ook steeds flink buffelen om al le producten op tijd af te leveren. Aangezien vrij wel geen paviljoen een eigen strandafgang heeft, bracht onze originele Heineken four- wheel drive de levering op het Bloemendaalse strand. Hierover heeft u in Vers van 't Vat 5 al kunnen lezen. De eerste dag van 'Beat's On' (16 juli) was ondanks het slechte weer, met flinke wind en een temperatuur van vijftien graden toch een geslaagd feest. Bij 'Solaris' en 'Woodstock' was er geen doorkomen aan door de vele feest vierende bezoekers. Ook de andere paviljoens trokken behoorlijk veel publiek. Toch blijft een mooie zomeravond een voorwaarde om aan de eerdergenoemde 20.000 bezoekers te komen. Dat er ondanks minder goed weer toch zoveel publiek naar dit festival is gekomen, is de ver dienste van de horecaondernemers zelf, die ge zorgd hebben voor een hoog kwaliteitsniveau en een perfecte sfeer. Mare Tromer horecavertegenwoordiger Zandvoort/Bloemendaal Heineken Brouwerijen Hoofddorp 0*"*' 'Wl ttif*X

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 27