www.jobs.heineken.nl De Projectgroep v.l.n.r.: Jitte de Vries (recruiter), Ingrid van der Vorst, (P&O-functionoris Export), Tjarko Dallenga (le informaticus) en Sabine Ablas (project manager Arbeidsmarktcommunicatie) Inzetje: Kim Heinz (P&O-functionaris Stafdiensten Heineken Nederland) Het gebruik van internet als communicatiemiddel wordt over het algemeen steeds populairder. Vandaar dat Heineken als werkgever sinds 15 augustus 'on line' is ge gaan met dé nieuwe recruitment site. Naast de 'Match-site' voor intern gebruik, maakt Heineken op deze manier gebruik van het medium internet voor de werving van extern personeel. Adies je] http://prow.ts.(»ing.cciriVhe*iekeri f«njftmer<.lnde/2.«p Met deze site willen we als werkgever volledig heid uitstralen. Volledig, doordat alle vacatures en informatie van de gehele Heineken-organi- satie in Nederland erop vermeld staan. Maar ook volledig, doordat de site zich richt op alle werkzoe kenden; passief of actief, jong of oud, hoog- of laagop geleid. ledereen die een in ternetaansluiting heeft, kan er terecht om informatie te vinden over Heineken als werkgever, om vacatures te bekijken en/of meteen on line te solliciteren. De re cruitment site is een ge schikt medium om de moge lijkheden voor alle groepen werkzoekenden te communi ceren. Nog een reden voor het ont wikkelen van de nieuwe re cruitment site is het aan brengen van structuur in bin nenkomende open sollicitaties. Er komt een grote hoeveelheid open sollicitaties binnen op verschillende plekken in de organisatie, onder meer centraal bij recruitment of de centraal bij de P&O-afdelingen van de werkmaatschappijen. De recruitment site genard fceyjokwi CeeM Eavoneten Crtie Bclp -f-'Vcetje - Zoeten _ilFavor>«en -^3 - Jfi biedt de mogelijkheid er een cv-databank (curriculum vitae) aan te koppelen, waar in de binnenkomende open sollicitaties aan al le P&O-functionarissen ter beschikking worden gesteld. Op deze manier gaan er geen er ge schikte kandidaten verloren en kunnen vacatu res sneller worden ingevuld. De site is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen Recruitment, P&O en Information Services. Met als uitgangspunten de Prince 2-methodiek en de nieu we visual identity van Corporate, hebben we in samenwerking met een bureau Qi uit Amsterdam deze site ontwikkeld. We hebben op de site zoveel mogelijk gebruikgemaakt van de verhalen en foto's van Heineken-medewerkers. Want wie kan er nu beter vertellen hoe het is om bij Heineken te werken dan een echte Heineken-medewerker? We zijn erg trots op de site en hopen dan ook dat jullie er snel een kijkje gaan nemen! Namens de Projectgroep, Sabine Alblas projectmanager Arbeidsmarktcommunicatie

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 24