Find the perfect Heineken O verwerft 50% belang in Affligem Nu we steeds dichter bij de realisatie komen van het plan zoals dat in 'Match' is vastgelegd, willen wij als projectteam u graag informeren over de stand van zaken. Match staat voor Mobiliteits Advies en Trainings Centrum Heineken, waarbij met centrum, een virtueel centrum op Intranet wordt bedoeld. Vóór 2001 kunt u de Databank Employability daar daadwerkelijk bezoeken! De uitdaging van Match: het transparant maken van de interne arbeidsmarkt binnen Heineken voor alle medewerkers. Geen simpele maar wel een uitdagende en inspirerende opdracht. Het betekent dat iedere medewerker in staat wordt gesteld verantwoordelijk te zijn voor de eigen loopbaan. Voor velen van ons zeker een ingrij pende verandering en een nieuwe uitdaging. Hieruit mogen we concluderen dat het realise ren van een Databank Employability beslist niet alleen een technische zaak is van Information Technology (IT)-experts. Integendeel. Om aan alle onderdelen, -mobiliteit, training en advies- de juiste inhoud te geven, is het van belang De projectgroep v.l.n.r.: Helmo von Vorik, Tjorko Dollengo, Lizette Groffen (Ter Zoke Producties), Jonine van Oosten, Potricio Heemskerk voor elk afzonderlijk aspect het juiste pakket samen te stellen. Dit betekent onder andere bekijken welke instrumenten we al 'in huis heb ben' en hoe we deze kunnen inzetten op de in tranetsite. Samen met adviseurs zijn we in april van start gegaan met het inventariseren en ophalen van gebruikerswensen en -eisen. Dit om tot een instrument te komen dat goed aansluit bij onze onderneming. Uit de gehele onderneming zijn deelnemers uitgenodigd om als vertegenwoordigers namens alle toekomsti ge gebruikers hun input te leveren, alle fases van het project op de voet te volgen en van feedback te voorzien om uiteindelijk het pro duct te testen. Het is erg inspirerend om zoveel enthousiaste medewerking te krijgen bij het transparant maken van de interne arbeids markt. In de volgende Vers van 't Vat kunt u van ons informatie over de laatste stand van zaken ver wachten op dat moment. Namens de projectgroep Employability, Janine van Oosten, projectmanager Heineken heeft 50% van de aandelen overgenomen in Affligem Brouwerij BDS N.V. (voorheen Brouwerij De Smedt N.V.), gevestigd in het Belgische Opwijk. De brouwerij produceert voornamelijk Affligem. De abdij Affligem, die eigenaar is van het merk, brouwt dit abdijbier al sinds de elfde eeuw. Heineken verzorgt sinds 1980 de marketing en distributie van dit merk in Nederland en Frankrijk. Onze brouwerij heeft nu ook een licentieovereenkomst gesloten met de abdij voor de rest van de we reld. De licentie voor België en Luxemburg berust bij brouwerij Affligem. Voor Heineken betekent dit een versterking van het segment speciaalbieren, terwijl de overeenkomst betere afzetkansen biedt voor de partners. De Affligem Brouwerij heeft een capaciteit van 70.000 hectoliter en biedt werk aan ongeveer dertig medewerkers. In een volgend nummer komen we uitgebreid terug op deze Belgische brouwerij.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 3