Paardenstaarten De Momentopname Het vuur van Oranje; Efficiënte besluitvorming omtrent Colonne 16 Hei Society A.H. Heineken opent Vergistingskelder in Den Bosch Persoonlijk: Ideeënbus Find the perfect Match; Heineken verwerft 50% belang in Affligem Heineken Studenten Service Heineken Student Music Award; Extra concert 'De vrienden van Amstel LIVE!' in Ahoy; Murphy's Irish Red; Nieuwe Lingen's Blond commercial Nieuwe lichting Ondernemingsraden Gezocht: vakantiekiekjes; Schaatsen en zingen in Leidse Groenoordhailen; www.stiva.nl; Colofon P&O-ers leren van elkaar; STAR Chain en de stand van zaken Koning Willem I prijs voor Heineken Together for the best Recepties; Sportieve blikverpakking Xi De vakanties staan weer voor de deur. Voor velen van ons betekent dat op reis gaan naar andere landen, soms ver weg. Daarbij krijgen we ook te maken met andere culturen. Dat begint al met een andere taal, ander eten en een ander klimaat. Maar ook de manier waarop de mensen met elkaar omgaan verschilt van land tot land. De manier waarop wij in Nederland met gezag omspringen en onze directheid worden niet overal begrepen en gewaar deerd. In Nederland hebben wij graag dat iemand je aankijkt, als je tegen hem of haar spreekt. In andere culturen getuigt dit van weinig respect. Juist de cultuurverschillen maken reizen naar andere lan den leuk en interessant. Ook bedrijven kennen vaak een eigen bedrijfscultuur. Vaak merk je dat al als je er binnenstapt en ontvangen wordt: Hoe ziet de receptie eruit? Hoe zijn medewerkers gekleed? Hoe gaan ze met elkaar om? Een bank is dan toch wat anders dan een brouwerij! Ook Heineken heeft een eigen bedrijfscultuur: informeel, niet altijd even ge disciplineerd, maar wel gekenmerkt door hard werken met een biertje op zijn tijd. En met z'n allen zeer trots op ons bedrijf en onze producten, zeker als je in zo'n ver buitenland toch je Heineken pilsje weer vindt. Dat doet ons groene Heineken-hart goed! Een sterke bedrijfscultuur heeft haar goede kanten. Zij bindt ons als Heineken-familie samen. En samen staan we sterk. Toch kunnen er ook risico's aan zitten. Bijvoorbeeld als een bedrijfscultuur zo sterk is, dat af wijkend gedrag of diversiteit niet geaccepteerd wordt. Dan zetten we te veel de oogkleppen op en gaan lijden aan een vorm van 'bierblindheid'. We moeten binnen on ze cultuur diversiteit juist waarderen. Daaruit komen im mers de vernieuwende ideeën voort die we als bedrijf nodig hebben. Dat betekent mensen zichzelf laten zijn en hen aanmoedigen hun specifieke talenten, ideeën en creativiteit te benutten. Dat betekent ook openstaan voor mensen met afwijkend gedrag en wilde ideeën. We hebben die binnen Heineken weieens 'paardenstaarten' genoemd. Mannen met paardenstaarten wel te verstaan. Profiel: In de ban van blaasmuziek; Geachte Consumentenservice Kees Zandvliet Simmer 2000; Toptennis in 's-Hertogenbosch

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 2