Vier Heineken alsjeblieft!
Op de mooiste dag van het voorjaar 2000,13 mei jongstleden, verzamelden zich
35 oldtimers op de Veluwe bij Nijkerk voor de Heineken Oldtimer Toertocht.
Deze toertocht werd voor de tweede keer georganiseerd en bleek een groot suc
ces. De organisatie lag in handen van de winnaars van vorig jaar, Michiel de
Vreede en Paul Hamers. Zij werden ondersteund door Cees de Jager. De tocht
is bedoeld voor Heineken-collega's die in het bezit zijn van een klassieker.
Gedurende een prachtige tocht van ongeveer 75 kilometer lang door weilanden
en bossen moesten chauffeurs en navigators vele moeilijke vragen en
puzzels oplossen zonder daarbij de weg kwijt te raken. Tevens
konden de deelnemers tijdens de toer een bezoek brengen aan
twee bedrijven die oldtimers restaureren. 75 kilometer later stond
het koude bier te wachten. Een prachtig evenement dat volgend
jaar zeker herhaald wordt, maar dan georganiseerd door de win
naars van dit jaar!
Winnaars
Klassement
Naam
Auto
Punten
1
Rudy Dikken
MG
752
2
Joost Jordaan
Daimler
703
3
Erik-Jan Willemse
MG
663
Hoe vaak hoor je binnen horecabedrijven niet als volgt bier bestellen: "Vier bier alsjeblieft!" Of
hoe dikwijls wordt er alleen maar in gebarentaal bier besteld door het opsteken van een aantal
vingers richting de man/vrouw achter de bar. Je zou bijna vergeten welk bier er eigenlijk wordt
besteld en gedronken. Daarom zijn er voor horecagelegenheden waar Heineken bier wordt ver
kocht, speciale reclamematerialen gemaakt. Hiermee wordt de bierdrinker er extra op gewezen
dat hij/zij geniet van een Heerlijk Helder Heineken.
De volgende materialen worden gebruikt: posters, hangkaarten, stickers en
tafelkaartjes. Er zijn twee versies. Een voor horecazaken, waar veel Heineken bier in
flessen wordt verkocht: Hier Heerlijk Helder Heineken. En een voor horecazaken waar
Heineken bier van de tap wordt verkocht: Hier Heerlijk Helder Heineken op tap.
Alle materialen stralen de gebruikelijke kwaliteit en verfrissing van Heineken uit. Door
het inzetten van deze nieuwe materialen komt Heineken niet alleen sympathiek over bij
bierdrinkers, maar ook zelfbewust en ondernemend. In dezelfde lijn zijn daarom nog
meer bijzondere reclamematerialen voor Heineken ontwikkeld of aangepast.
Beschikbaar zijn onder meer ook tariefkaarten (in guldens en euro's), vlaggenlijnen,
raamstickers, kelnerblocs, push/pull deurstickers, welkom/gesloten bordjes en drup
pelvangers.
Theo Lek, Marketing Heineken Nederland