Vier Heineken alsjeblieft! Op de mooiste dag van het voorjaar 2000,13 mei jongstleden, verzamelden zich 35 oldtimers op de Veluwe bij Nijkerk voor de Heineken Oldtimer Toertocht. Deze toertocht werd voor de tweede keer georganiseerd en bleek een groot suc ces. De organisatie lag in handen van de winnaars van vorig jaar, Michiel de Vreede en Paul Hamers. Zij werden ondersteund door Cees de Jager. De tocht is bedoeld voor Heineken-collega's die in het bezit zijn van een klassieker. Gedurende een prachtige tocht van ongeveer 75 kilometer lang door weilanden en bossen moesten chauffeurs en navigators vele moeilijke vragen en puzzels oplossen zonder daarbij de weg kwijt te raken. Tevens konden de deelnemers tijdens de toer een bezoek brengen aan twee bedrijven die oldtimers restaureren. 75 kilometer later stond het koude bier te wachten. Een prachtig evenement dat volgend jaar zeker herhaald wordt, maar dan georganiseerd door de win naars van dit jaar! Winnaars Klassement Naam Auto Punten 1 Rudy Dikken MG 752 2 Joost Jordaan Daimler 703 3 Erik-Jan Willemse MG 663 Hoe vaak hoor je binnen horecabedrijven niet als volgt bier bestellen: "Vier bier alsjeblieft!" Of hoe dikwijls wordt er alleen maar in gebarentaal bier besteld door het opsteken van een aantal vingers richting de man/vrouw achter de bar. Je zou bijna vergeten welk bier er eigenlijk wordt besteld en gedronken. Daarom zijn er voor horecagelegenheden waar Heineken bier wordt ver kocht, speciale reclamematerialen gemaakt. Hiermee wordt de bierdrinker er extra op gewezen dat hij/zij geniet van een Heerlijk Helder Heineken. De volgende materialen worden gebruikt: posters, hangkaarten, stickers en tafelkaartjes. Er zijn twee versies. Een voor horecazaken, waar veel Heineken bier in flessen wordt verkocht: Hier Heerlijk Helder Heineken. En een voor horecazaken waar Heineken bier van de tap wordt verkocht: Hier Heerlijk Helder Heineken op tap. Alle materialen stralen de gebruikelijke kwaliteit en verfrissing van Heineken uit. Door het inzetten van deze nieuwe materialen komt Heineken niet alleen sympathiek over bij bierdrinkers, maar ook zelfbewust en ondernemend. In dezelfde lijn zijn daarom nog meer bijzondere reclamematerialen voor Heineken ontwikkeld of aangepast. Beschikbaar zijn onder meer ook tariefkaarten (in guldens en euro's), vlaggenlijnen, raamstickers, kelnerblocs, push/pull deurstickers, welkom/gesloten bordjes en drup pelvangers. Theo Lek, Marketing Heineken Nederland

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 8