Rob Habets, Kwaliteitszorg en Techniek Brand Brouwerij. "STAR Chain is, door de huidige snel veranderende maatschappij, een noodzakelijk project. STAR Chain betekent eigenlijk uniformiteit in denken en doen, waarbij het afdelingsgericht denken en doen plaatsmaken voor procesgericht denken en doen. Het is van cruciaal belang voor het welslagen van dit project, dat er goede duidelijke definities en informatiestro men op gang komen. Het resultaat c.q. doel van STAR Chain geeft de onder neming een nog beter inzicht met betrekking tot capaciteit, kwaliteit en kos tenbeheersing. Het is wederom een nieuwe uitdaging in deze snelle maat schappij. Mijn impressie is dat ik schrik van de bulk werk, die het project met zich meebrengt. Maar het is noodzakelijk om deze inhaalslag te ma ken. Zodoende worden we slagvaardiger dan onze concurrenten. STAR Chain helpt ons ervoor te zorgen dat we een stap sneller zijn, dan de haas die wordt afgeschoten." Wiggert Deelen, productiemanager Verpakken Den Bosch. "Het eerste wat me te binnen schiet, is dat de verwachtingen hoog ge spannen zijn. Bijvoorbeeld de orderstroom voor de Brouwerij Den Bosch zal, naar ik hoop, sterk verbeteren. Ik zie dat er enorm veel man- en vrouwkracht op het pro ject worden gezet. Maar ik heb nog weinig gevoel bij de inhoud. Ik kan wel zien dat er hard aan wordt gewerkt. Verder leeft het project nog niet op alle niveaus in de organisatie. Ik denk dat dit wel zou moeten." Lex Ritman, regionaal unit manager van de Horeca Brouwerijen Rijnland "Het is een goed initiatief om de samenwerking tussen Heineken Nederland, Heineken Export en Heineken USA te verbeteren. Het zou mooi zijn als we elkaar daarin meer vinden. De concurrentie wordt steeds heviger en daardoor moet het serviceniveau drastisch worden verbe terd: niet alleen naar de externe, maar ook naar de inter ne klanten. Wat nog in de kinderschoenen staat, zijn het internet en e-commerce. Ook daar moet een hoop gebeuren om voor te blijven op de concurren tie. Ik heb begrepen dat STAR Chain zich onder meer bezighoudt met de snellere introductie van nieuwe producten. Daarbij moet ook rekening worden ge houden met de marketing en onder steuning of begeleiding van die pro ducten. Aan dat laatste wordt on voldoende aandacht besteed." Uit deze uitspraken kunnen we opmaken dat veel medewerkers de noodzaak van STAR Chain inzien. Een aantal mensen schrikt van de hoeveelheid werk die het project met zich meebrengt, maar zij denken wel dat we met STAR Chain de voorsprong van Heineken op de concurrenten verder kunnen uitbouwen. Deze en meer uitspraken over het STAR Chain-project, die voor Vers van 't Vat zijn verza meld, kunt u vinden op de zojuist gelanceerde STAR Chain-site, http://145.47.18.225/STARChain/starchain.ns4. Sarah Schaap communicatiecoördinator STAR Chain.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 17