Rob Habets, Kwaliteitszorg en Techniek Brand Brouwerij.
"STAR Chain is, door de huidige snel veranderende maatschappij, een noodzakelijk project.
STAR Chain betekent eigenlijk uniformiteit in denken en doen, waarbij het afdelingsgericht
denken en doen plaatsmaken voor procesgericht denken en doen. Het is van cruciaal belang
voor het welslagen van dit project, dat er goede duidelijke definities en informatiestro
men op gang komen. Het resultaat c.q. doel van STAR Chain geeft de onder
neming een nog beter inzicht met betrekking tot capaciteit, kwaliteit en kos
tenbeheersing. Het is wederom een nieuwe uitdaging in deze snelle maat
schappij.
Mijn impressie is dat ik schrik van de bulk werk, die het project met
zich meebrengt. Maar het is noodzakelijk om deze inhaalslag te ma
ken. Zodoende worden we slagvaardiger dan onze concurrenten.
STAR Chain helpt ons ervoor te zorgen dat we een stap sneller
zijn, dan de haas die wordt afgeschoten."
Wiggert Deelen,
productiemanager
Verpakken
Den Bosch.
"Het eerste wat me te
binnen schiet, is dat
de verwachtingen hoog ge
spannen zijn.
Bijvoorbeeld de orderstroom voor de
Brouwerij Den Bosch zal, naar ik hoop,
sterk verbeteren. Ik zie dat er enorm
veel man- en vrouwkracht op het pro
ject worden gezet. Maar ik heb nog
weinig gevoel bij de inhoud. Ik kan wel
zien dat er hard aan wordt gewerkt.
Verder leeft het project nog niet op
alle niveaus in de organisatie. Ik denk
dat dit wel zou moeten."
Lex Ritman, regionaal unit manager van de
Horeca Brouwerijen Rijnland
"Het is een goed initiatief om de samenwerking tussen
Heineken Nederland, Heineken Export en Heineken USA
te verbeteren. Het zou mooi zijn als we elkaar daarin
meer vinden. De concurrentie wordt steeds heviger en
daardoor moet het serviceniveau drastisch worden verbe
terd: niet alleen naar de externe, maar ook naar de inter
ne klanten. Wat nog in de kinderschoenen staat, zijn
het internet en e-commerce. Ook daar moet een
hoop gebeuren om voor te blijven op de concurren
tie. Ik heb begrepen dat STAR Chain zich
onder meer bezighoudt met de snellere
introductie van nieuwe producten.
Daarbij moet ook rekening worden ge
houden met de marketing en onder
steuning of begeleiding van die pro
ducten. Aan dat laatste wordt on
voldoende aandacht besteed."
Uit deze uitspraken kunnen we opmaken dat veel medewerkers de noodzaak van STAR
Chain inzien. Een aantal mensen schrikt van de hoeveelheid werk die het project met zich
meebrengt, maar zij denken wel dat we met STAR Chain de voorsprong van Heineken op de
concurrenten verder kunnen uitbouwen.
Deze en meer uitspraken over het STAR Chain-project, die voor Vers van 't Vat zijn verza
meld, kunt u vinden op de zojuist gelanceerde STAR Chain-site,
http://145.47.18.225/STARChain/starchain.ns4.
Sarah Schaap communicatiecoördinator STAR Chain.