JffJ "NB) Nu STAR Chain enige tijd loopt, is de redactie van Vers van 't Vat benieuwd naar de bekendheid van dit project. Het leek ons leuk om uit te vinden wat de medewerkers van Heineken verstaan onder STAR Chain. Wij hebben verschillende mensen gevraagd dat beeld op papier te zetten, en kregen onder ande re de volgende reacties. STAR Chain leeft! Patrick van Schie, marketing manager Brand Specialties. "STAR Chain heeft te maken met de invoering van SAP en het optimaliseren van onze orga nisatie. Hierdoor zijn we in staat om alle pro cessen in de brouwerij aan te laten sluiten op het uiteindelijke gedrag van de klant. De hele inrichting van STAR Chain leidt tot een betere aansturing van de keten, ^B| vanaf de inkoop van grondstof- fen voor Productie tot en met de orderaf- handeling. Het is een manier om nog klant- gerichter te worden en daar worden .sQÊh wij natuurlijk alleen maar Br'**-'' Ml beter van." Cees van Elkhoofd Distribution Control Heineken Export Group. Ir "'k b6n betrokken b'J bet STAR Chain- Rr project als een van de procesverantwoor delijken. STAR Chain betekent een her- structurering van de Export Supply Chain, de t-,'exportbevoorradingsketen'. We willen onze voorsprong op de concurrentie in de toe komst verder uitbouwen. Daarom wil STAR Chain een uniforme informatie-uitwisseling tussen alle betrokkenen in de keten mogelijk maken. Dit kan leiden tot een betere service naar onze klant door middel van kortere leveringstijden, verser bier, flexibeler bestellen en de mogelijkheden om nieuwe producten in onze mark ten te kunnen introduceren. Het totaal moet dan leiden tot een betere aansturing van Productie, wat dus tegelijkertijd in de totale keten een optimaal kostenniveau met zich mee moet brengen." rRon Best, eerste medewerker Support Beheer bij de afdeling Information Services S&B PC Support. Een hoop extra werk voor mijn afdeling en ik denk voor veel afdelingen binnen alle verschillende OpCo's van Heineken. Een grote uitdaging voor heel Heineken. Een Carte Blanche voor alle middelen en resources die hier- voor nodig zijn. Een beetje SAP, maar meer het reorganise ren van processen om daardoor sneller te reageren op de markt. Maar eigenlijk gewoon: 'Let's Kick Bud'." Marc Koster (Financieel Directeur Rn HNB en lid van het managementteam W "STAR Chain is een fantastische kans om onze service aan klanten sterk te verbeteren. STAR Chain is een project dat de mogelijkheid biedt een geweldige verbeteringsslag te ■bv maken in de beschikbaarheid van eenduidige en relevante informatie door de gehele organisatie heen. STAR Chain biedt een platform waardoor een aantal routinematige klus sen tot het verleden zullen behoren en er tijd en gelegenheid komt om op creatieve wijze verder te gaan met het optimaliseren van onze organisatie. STAR Chain vergt een grote inspanning van de organi satie om gerealiseerd te worden, maar is tegelijkertijd een belangrijke leer ervaring voor alle betrokkenen."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 16