Ideeënbus Commercie slaat nieuwe weg in Nieuwe manier van aanvragen hard- en software HEINEKEN BROUWERIJEN Een getapt idee? De Ideeënbus Commercie is aan vernieuwing toe. Geen 'oude wijn in nieu we zakken' maar een aan deze tijd aangepaste uitvoering. Een betere 'klantgerichtheid', een snellere afhandeling en een optimale benutting van voorgestelde ideeën. Kortom: een aanpassing aan het niveau van 2000. Op initiatief van de VGWM-commissie van de Ondernemingsraad Commercie hebben we de 'oude' opzet van de Ideeënbus Commercie eens tegen het nieuwe licht gehouden. Daaruit werd geconcludeerd dat het aantal inzendingen terugloopt en dat er nogal eens wat kritiek uit het veld komt. Dit alles gaf aanleiding tot een 'commissie-analyse'. Hoe kan er een grotere betrokkenheid worden bereikt in een, toch wel enthousiaste, commerciële 'club'? Uit deze commissie-analyse is het idee (hoe kan het ook anders) geboren een soort 'recla mecampagne' te starten met het plaatsen van eigentijdse posters. Door het beschikbaar stel len van voorgedrukte en in eigen stijl ontworpen enveloppen proberen we de drempel te verla gen om ideeën in te sturen. Deze enveloppen zijn voorzien van een antwoordnummer, zodat overal 'in den lande' ideeën op een snelle ma nier de commissie kunnen bereiken. Intern hebben wij ook, misschien niet duidelijk zichtbare, wijzigingen aangedragen. Zo zal er sneller worden gereageerd op ingestuurde ideeën. Een groep van specialis ten op verschillende gebieden staat de commissie ter zijde om de ideeën snel en vakkundig te beoordelen. Dit geheel zal er uiteindelijk toe moeten leiden dat er op vele fronten een grotere betrokkenheid komt met de acti viteiten van onze onderneming. Ideeën komen immers voort uit betrokkenheid met het eigen werk, dan wel uit betrokkenheid met Heineken in zijn algemeen heid. Het kan ook anderen stimu leren ideeën in te sturen, wat uit eindelijk meer motivatie teweeg brengt. Een rijpe kans is ons geboden, laten we er goed gebruik van maken. Jan Verweij secretaris Ideeënbus Commercie Heb je verrassende ideeën omtrent Organisatie, Tap Techniek, Assortiment, Drankenbelevering, Commercie Algemeen of alles wat maar met de brouwerij te maken heeft? Zet jouw idee dan op papieren stuur het op in de speciale envelop. Ook kun je e-mailen naar het onderstaande e-mailadres. Onze commissie secretaris Ideeënbus Jan D. Verweij ziet al jouw ideeën graag tegemoet! Een aantal klanten van Information Services heeft aangegeven dat de manier waarop Information Services aanvragen van hard- en software voor de werkplek (pc) uitvoert, voor verbetering vatbaar is. Om die verbetering te kunnen realiseren verandert vanaf 1 juli de manier waarop u uw hard- en soft ware en autorisa ties bij Information Services kunt aan vragen. Vanaf die datum verlopen al le aanvragen via uw controller of Focal Point (aan spreekpunt auto matisering in uw unit). Via het nieu we aanvraagformulier bepalen zij of het om een standaardaanvraag gaat. Standaard- aanvragen worden direct in behandeling ge nomen door Information Services en binnen de afgesproken termijn afgewikkeld. Niet- standaardaanvragen worden eerst voorge legd aan het Managementteam van Heineken Nederland. Onderscheid in standaard en niet- standaard hard- en software Welke hard- en softwareproducten tot de stan daard behoren en bij wie u moet zijn met uw aanvraag kunt u vanaf 1 juli vinden op onze si te op het BrowseHUIS (intranet). Voor meer in formatie kunt u ook terecht bij uw Focal Point of controller. Enquêteformulier Information Services wil met deze nieuwe manier van aanvragen de aanvraag en levering van hard- en software eenduidig en efficiënter Voorbeelden standaardproducten: U wilt op uw werkplek MS-project geïnstalleerd hebben voor het maken van planningen. U heelt voor uw werk behoefte aan het programma OEF (Order Entry Facturatie). Aanvraag voor autorisatie tot de ofdelings- directory op de server. U vraagt een standaard PC (HWS3) met Windows 95, Lotus Notes, Word en Excel aan. Voorbeelden niet-standaardproducten: U vraagt om een scanner, waarmee u een digitaal archief aan wilt leggen. U wilt MS-Outlook gebruiken naast Lotus-Notes. Uw aanvraag wordt samen met uw onderbouwing voorgelegd aan het MT Heineken Nederland. maken. Uiteindelijk moet dit leiden tot een snellere en betere uitlevering van onze produc ten. Graag horen wij van u of deze nieuwe op zet een verbetering is voor u als klant. U kunt uw mening kwijt op het enquêteformulier dat u ontvangt na uitlevering van een standaard pc of laptop op uw werkplek. Voor meer informatie over de nieuwe manier van aanvragen kunt u vanaf 1 juli terecht op de site van Information Services op het BrowseHUIS. Jan de Leeuw Information Services Heineken Nederland

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 10